• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

گزارش /شهروندان از نحوه خدمات رسانی در مناطق محروم شهر ارومیه چه می گویند؟
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

گزارش /شهروندان از نحوه خدمات رسانی در مناطق محروم شهر ارومیه چه می گویند؟

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، مهاجرت از روستاها و شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ به دلیل وجود مشکلات اقتصادی، از اصلی ترین دلایل افزایش جمعیت حاشیه نشین ارومیه محسوب می شود که باعث توسعه بیش از اندازه حاشیه این شهر شده است.

با اشاره به مطالب فوق و با توجه به سیاست گذاری های شورای اسلامی و شهرداری ارومیه در دوره چهارم مبنی بر ارائه خدمات به مناطق محروم و حاشیه نشین و کم بر خوردار در طی چند سال گذشته اقدامات بسیار شایسته ای در مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار ارومیه انجام شده که میتوان به ارائه خدماتی هم چون جدول گذاری، زیر سازی و آسفالت، ساخت فرهنگ سرا، کتابخانه محلی ،پارک، توسعه سرانه فضای سبز، ایجاد راههای دسترسی و استفاده از ناوگان عمومی حمل و نقل عمومی شهری اشاره کرد.

با وجود ارائه خدمات مثبت و ارزنده شهرداری ارومیه به مناطق محروم شهر برای آگاهی بیشتر از وضعیت این محلات و مشکلات آنان، شهرداری ارومیه بر آن شده است تا با تهیه گزارش های میدانی بیشتر از وضعیت این محلات و مطالبات  آنها اطلاعات کسب کند چرا که اعتقاد شهرداری ارومیه بر این است که برآورده شدن حقوق شهروندی، تابعی از انعکاس مشکلات شهروندان می باشد.

در همین راستا این بار به، محله دیگاله واقع در بخش شرقی شهر ارومیه و شهرداری منطقه دو سری زدیم و در گفتگو با مردم، مطالبات، مشکلات و خواسته های آنان را بررسی کردیم.


توجه ویژه شهردار ارومیه به محلات محروم

یکی از شهروندان ساکن در کمال آباد محله دیگاله با تشکر از زحمات شهردار ارومیه برای زیبا سازی شهر ارومیه،  می گوید: شهردار ارومیه در جهت زیبا سازی شهر به تمام نقاط شهر ارومیه به ویژه محلات کم برخوردار  ومحروم توجه ویژه دارد .

« غلامعلی زاده»  در ادامه با بیان اینکه  اکنون در خیابان شهید  ورمز یاری کمال آباد عملیات جدول گذاری در دست اجرا است، بیان می کند:  این جدول گذاری باعث ایجاد ترافیک سنگین  در این خیابان شده است و از شهردار ارومیه در درخواست می کنیم که عملیات جدول گذاری در این خیابان را حذف و روش دیگری را جایگزین آن کنند.

« امامی»  نیز با اشاره به توسعه فضای سبز در مناطق کم برخوردار و به ویژه محله کمال آباد ، اظهارمی کند: در خیابان شهید  ورمز یاری قرار بود بر احداث پارکی کوچک  شده بود ولی  بعد از گذشت ده سال از پارک خبری نیست.

 

وی عملیات عمرانی شهرداری در زمینه جدول گذاری ، آسفالت معابر و زیبا سازی منطقه را قابل توجه و ستودنی می داند و می گوید: همواره اهالی کمال آباد دیگاله  از شهردار ارومیه برای انجام عملیات جدول گذاری و  آسفالت معابر و زیباسازی منظر محله چون جمع آوری به موقع پسماند ها  از درب منازل و نظافت معابر کمال قداردانی را دارند .


لزوم آسفالت کوچه های تازه احداث شده

 

«رزق خواه» نیز یک دیگر از اهالی کمال آباد با بیان اینکه  اکنون به همت شهردار ارومیه معابر کمال آباد آسفالت شده است، اظهارمی کند: متاسفانه برخی از کوچه ها کمال آباد بعلت توسعه یافتن در اثر ساخت و ساز ها  هنوز خاکی و عملیات آسفالت بر روی آنها انجام نشده است.

 وی اضافه می کند: عدم انجام  عملیات آسفالت، زیر سازی و جدول گذاری در داخل کوچه ها باعث بروز مشکلات بویژه در زمان بارش شده  چرا که در هنگام بارش آب زیادی در داخل کوچه جمع و مانع از تردد اهالی می شود .

رزق خواه خاطرادامه می دهد: بدلیل انجام عملیات زیر سازی و به دنبال آن شن ریزی در داخل یکی از کوچه ها  از سازمان خدمات موتوری  درخواست به حمل شن شد  ولی  سازمان خدمات موتوری زمان تحویل شن را بعد از 45 روز اعلام کرد، آیا مدت زمان 45 روز برای تحویل شن ها با توجه به زمان بارشها  طولانی نیست؟


تغییر منظر شهری با روی کار آمدن شهردار از سال 91

« عبدالله زاده» از اهالی قدیمی محله دیگاله با اظهار قدردانی از زحمات  شبانه روزی شهردار ارومیه درانجام پروژه های عمرانی و خدماتی در سطح شهر و بویژه درمناطق محروم،  می گوید: از زمان پیروزی انقلاب تا  دو سال گذشته، چهره شهر شهر ارومیه از نظر منظر شهری بسیار زشت جلوه می نمود ولی با روی کار آمدن شهردارجدید  از سال 91،  چهره شهر به کلی از نظر منظر شهری  تغییر یافته است.

وی می افزاید: شهر دار ارومیه با اتخاذ تدابیر معقولانه تمام کاستی های موجود در چند سال گذشته را جبران کرده است .

عبدالله زاده در ادامه با اشاره به مدرسه ابتدایی فرسوده موجود در محله دیگاله،می گوید: مقرر شده بود  که مدرسه که در وسط خیابان واقع شده حذف  و فلکه ای جایگزین آن شود  ولی تاکنون این  اقدام  صورت نگرفته است.

وی از شهردار ارومیه در خواست که اقدامات عاجلی در این راستا انجام دهد.


نبود سالن ورزشی و پارک در محله دیگاله

« محمدی » از اهالی محله  با بیان اینکه شهردار ارومیه نسبت به رفع مشکلات شهری اهالی محله کمال آباد  و سایر محلات شهر توجه جدی دارد،می گوید:  در دو سال فعالیت شهردار ارومیه تاکنون  هیچ کدام از تقاضاهای شهروندان بدون جواب نمانده است.

وی در ادامه با اشاره به نبود سالن ورزشی در دیگاله، بیان می کند: در سالیان گذشته در دیگاله زمین خاکی برای بازی ورزش فوتبال و والیبال وجود داشت ولی متاسفانه اکنون این زمین بازی  بعلت ساخت ساز های شهر ی از بین رفته است.

محمدی با بیان اینکه با از بین رفتن زمین بازی و نبود سالن ورزشی زمینه انجام کارهای خلاف  برای جوانان در این محله  فراهم کرده است ،می گوید:  تمامی ساکنان محل از شهر دار ارومیه می خواهند که نسبت به احداث سالن ورزشی در این منطقه اقدامات عملی صورت پذیرد.

 

وی اظهارمی کند: اکنون در بسیاری از مناطق شهر و بویژه در برخی مناطق کم برخوردار پارک های برای برای گذاران اوقات فراغت خانواده ها احداث شده ولی محله دیگاله از  از وجود چنین عنصر مهمی برای گذراندن  اوقات فراغت خانواده و جوانان بی بهره است.

یکی دیگر از اهالی محل با بیان اینکه چرا برای گرفتن گاز شهری باید مبلغی به میزان سه میلیون تومان را به شهرداری پرداخت کرد ؟،می گوید: یک  شخص نیازمند و فقیر توان پرداخت  هزینه سه میلیون تومان برای گرفتن انشعاب گاز را ندارد و لذا شهردار ارومیه نسبت به حذف این میزان مبلغ تدابیری را اتخاذ کنند.

 

 شهروند دیگر نیز با بیان اینکه شهر دار ارومیه به تمامی معابر محله دیگاله از نظر نظافت شهری دقت ویژه دارد،می گوید:  با وجود دسترسی آسان  اهالی به اتوبوس های شهری ولی محله نیاز به افزایش ایستگاه های اتوبوس دارد.

وی می افزاید: همچنین اسفالت برخی خیابان های دیگاله کیفیت خود را از دست داده و نیاز به ترمیم و باز سازی دارد .

وی همچنین با اشاره به باز بودن قسمتی از کانال منتهی به نهالستان، گفت: باز بودن قسمتی از کانال باعث انتشار بوی فاضلاب در محیط اطراف شده  که درخواست می شود این قسمت پوشانده شود.


نیاز محله دیگاله به فرهنگسرا و کتابخانه

  بابازاده ساکن محله دیگاله  با اشاره  به نبود  سالن ورزشی، کتابخانه و فرهنگسرا در دیگاله، می گوید:  در گذشته زمینی برای بازی والیبال و فوتبال در این محل وجود داشت که ساخت ساز های شهری باعث از بین رفتن آن شده است.

وی با تاکید بر اینکه محله دیگاله تنها از نبود امکانات فرهنگی و ورزشی رنج می برد، اظهارمی کند: تمامی محلات ارومیه همچون دیگاله نیاز به ساخت فرهنگسرا و سالن ورزشی برای گذاران اوقات فراغت جوانان دارد تا  نوجوانان و جوانان محله مسافت طولانی را برای رفتن به سالن و فرهنگسرا  در داخل شهر طی نکنند .

 

بابا زاده با بیان اینکه شهر دار ارومیه توجه ویژه به حل مشکلات نقاط محروم دارد،می گوید:  طی دو سال گذشته مناطق محروم به همت تلاش های شهر دار ارومیه نسبت به سالیان  گذشته بسیار  پیشرفت کرده طوری که ساکنان این محل به مانند ساکنان داخل شهر به بسیاری از امکانات دسترسی دارند.

« آقا پور» از دیگر اهالی محل با قدردانی از زحمات شهرداری ارومیه برای شهر و محله دیگاله، عنوان می کند:  شهردار ارومیه از زمان تصدی پست شهرداری، شهر ارومیه را به مانند گل زیبا کرده اند و شهر را با ایجاد پارک ها به ویژه پارک گلها، تقاطعع  های غیر همسطح و توجه ویژه به مبلمان شهری  چون نقاشی های دیواری از پژمردگی سالیان گذشته نجات داده است.

 این راننده شریف شهر ارومیه  ادامه می دهد: تمامی مسافران شهری در هنگام  معاشرت با بنده در هنگام رانندگی فقط از تغییر جلوه شهر ارومیه نسبت به سال های گذشته  و ایجاد مبلمان شهری زیبا توسط  زحمات شبانه روزی شهردار ارومیه سخن می گویند .






 




Print
1352 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان