• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

۱۴۳۰ فقره عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات انجام شد‌‌
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

۱۴۳۰ فقره عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات انجام شد‌‌

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه اعلام کرد: در ۹ ماهه سال جاری،تعداد ۱۴۳۰ مورد عملیات توسط ایستگاه‌های ۱۰ گانه این سازمان انجام شده است.

حسین سرباز رشید افزود: عملیاتهای انجام شده از ابتدای سال جاری شامل ۷۴۷ مورد عملیات اطفاء حریق و ۶۸۳ مورد عملیات امداد و نجات بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته با ۱۰ درصد کاهش رشد روبرو است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۷۴۷ مورد مربوط به عملیات‌های اطفاء حریق بوده همچنین که از این تعداد ۱۶۳ مورد مربوط به منازل مسکونی، ۱۱۰ مورد مربوط به وسایط نقلیه، ۸۲ مورد مربوط به مراکز تجاری و انباری، ۱۷۶ مورد از این آتش‌سوزیها مربوط به مراتع، جنگلها، باغات و محوطه و ۴۶ مورد علوفه دامی و مابقی مربوط به سایر موارد بوده است.

سرباز رشید به انجام ۶۸۳ مورد عملیات امداد و نجات در مدت زمان یاد شده اشاره و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۶۹ مورد زنده گیری مار سمی و حیوانات خطرناک و موذی، ۶۱ مورد چیدن انگشتر، حلقه و قفل، ۳۳۶ مورد امداد رسانی در آسانسور, ۱۴۱ مورد امداد تصادفات خودرویی و نیاز به رها سازی، ۳۶ مورد واژگونی خودرو و نیاز به رها سازی سرنشین ، ۷ مورد نجات سقوط در چاه و مابقی آنها مربوط به سایر موارد بوده است.

وی یادآور شد: کارشناسان اداره آموزش و تربیت بدنی این سازمان در این مدت به تعداد ۱۵۶۱۱ نفر از پرسنل عملیاتی، شهروندان و دانش‌آموزان، آموزش دوره‌های مقدماتی، عمومی و تخصصی آتش‌نشانی را به میزان ۴۶۸ ساعت اجرا کرده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه همچنین در تشریح عملکرد و فعالیت اداره پیشگیری و نظارت بر ایمنی ابنیه این سازمان، اظهار کرد: در مجموع ۲۳۷۲ مورد بازدید ایمنی توسط کارشناسان این اداره انجام گرفته که از این تعداد ۲۰۶۴ مورد مربوط به بازدید ایمنی از ساختمانهای در حال احداث، عدم خلافی و متقاضی پایان کار، ۱۰۸ مورد بازدید مشاوره ای به درخواست مالکان در مدت زمان یاد شده ارائه شده و نیز در این مدت تعداد ۱۰۰ مورد اخطاریه به اماکن مسکونی، تجاری رفاهی، صنعتی و غیره صادر و تحویل مالکین محترم گردیده است.

Print
100 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان