• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

۳۹۰ عمليات اطفاء حريق و امداد و نجات در شهر ارومیه انجام شده است
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

۳۹۰ عمليات اطفاء حريق و امداد و نجات در شهر ارومیه انجام شده است

در سه ماه نخست سال جاری؛

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: ۳۹۰ عمليات اطفاء حريق و امداد و نجات در سه ماهه نخست سال جاری در سطح شهر ارومیه انجام شده است.

به گزارش امور ارتباطات سازمان‌ آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه، حسین سرباز رشید افزود: این میزان عملیات در سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه آن در سال گذشته با ۱۴ درصد کاهش رشد روبرو بوده است.
وی با بیان اینکه در ۳ ماهه سال جاری ۱۸۵ مورد حریق در شهر ارومیه روی داده است، بیان کرد: از این تعداد ۵۵ مورد حریق منازل مسکونی، ۳۲ مورد آتش‌سوزی وسایط نقلیه، ۲۰ مورد مربوط به مراکز تجاری و انباری، ۶۱ مورد نیز از این آتش‌سوزی‌ها مربوط به مراتع، جنگل‌ها، باغات کشاورزی، محوطه‌های خالی و سایر موارد است.

سرباز رشید همچنین از انجام ۲۰۵ مورد عملیات امداد و نجات در سه ماهه سال جاری خبر داد و افزود: از این تعداد ۳۱ مورد زنده‌گیری مار سمی و حیوانات خطرناک، ۲۲ مورد چیدن انگشتر و حلقه، ۶۲ مورد رهاسازی از آسانسور، ۱۲ مورد امدادرسانی تصادفات خودرویی و ۹ مورد واژگونی خودرو که نیاز به رهاسازی سرنشینان داشت و ۳ مورد نجات نفرات سقوط کرده در چاه بوده است.

به گفته وی انجام آموزش‌های همگانی اطفاء حریق و امداد و نجات بمنظور ارتقاء سطح فرهنگ ایمنی جامعه برای دانش‌آموزان مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی، کارکنان ادارات، سازمان‌ها و کارخانه‌ها به تعداد ۱۲۰۸ نفر و به میزان ۱۹۳ ساعت در سه ماهه امسال از سوی کارشناسان اداره آموزش و تربیت بدنی این سازمان انجام شده است.

سرباز رشید همچنین در تشریح عملکرد و فعالیت اداره پیشگیری و نظارت بر ایمنی ابنیه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه، تصریح کرد: ۲۵۸ مورد صدور مجوز احداث ساختمان، ۶۱ مورد بازدید ایمنی از ساختمان‌های متقاضی پایان کار، ۴۰۵ مورد بازدید ایمنی عدم خلافی، ۴۰ مورد بازدید مشاوره‌ای به درخواست مالکان در مدت زمان یاد شده توسط کارشناسان این اداره به شهروندان ارائه شده است.
وی یادآور شد: آموزش‌های شهروندی و همچنین پیشگیری از حریق توسط شهروندان و فرهنگسازی این مهم رابطه مستقیمی با کاهش عملیات‌های سازمان آتش‌نشانی داشته و امیدواریم با مشارکت شهروندان شاهد شهری ایمن باشیم.

Print
167 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان