• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

 اروميه با 12هزارهکتار باغ ،بی نظيرترين شهر کشور
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

اروميه با 12هزارهکتار باغ ،بی نظيرترين شهر کشور

مدیر عامل سازمان پار کها و فضای سبز شهرداری اورمیه در گفتگو با خبرنگار ارغوان با بیان مطلب فوق تصریح کرد: با توجه به اينکه  باغات اورمیه تاثير اکولوژيکي خوبي در زيست محيط شهروندان اورميه دارد،عده اي از کارشناسان بر اين باورند که اين باغات نيز بايستي جزو فضاي سبز شهري محسوب شوند که در اين صورت سرانه بسيار بالا و مطلوبي براي شهرمان متصور خواهيم بود.

مهندس ولی مناف زاده سعید لو در خصوص حفظ باغات داخل شهر خاطر نشان ساخت: براي اينکه مالکان باغات سطح شهر علاقمند به حفظ باغات خود شوند بايستي راهکارهاي قانوني براي ارائه مشوقهای لازم در تهيه طرح تفصيلي و ساير زمينه هاي شهرداري در نظر گرفته شود.

این مقام مسئول سرانه فضای سبز اورمیه را در حدود 5/8 متر مربع با پراکنش ناموزوني از فضاي سبز در مناطق مختلف دانست و گفت: در مناطق 2 و 4 و تاحدودي در منطقه 3 ما با کمبود سرانه فضاي سبز مواجه هستيم.

وی درخصوص رفع این مشکل اظهارداشت: براي توسعه فضاي سبز در بافت مرکزي شهر،طبق پيش بيني هاي صورت گرفته در سازمان فضاي سبز و سازمان اموال واملاک و همچنين شهرداري منطقه 4 مقرر گرديده در بافت قديمي شهر مثل محلات آغداش،9 پله و ... اقدامات لازم براي تملک و احداث فضاي سبز انجام گيرد.در منطقه 2 نيز براي توسعه ئفضاي سبز مکانهايي از قبيل زمين معروف به باغ معصوم،مجاورت نهالستان حاجي پيرلو،کوي لاله در جاده سلماس،زمين چوبخانه در بلوار ولي عصر و نيز زمين بلوار علامه مجلسي براي احداث فضاي سبز در طي سال جاري و سال آتي جانمايي شده که در اين راستا نقشه برداري و طراحي تاسيسات و معماري و کاشت درحال انجام مي باشند.

 

 

روابط عمومی سازمان پارکها و فضای سبز ارومیه
Print
1190 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان