• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

 شهرداريها بايد از سازماني خدمات محور به نهادي اجتماعي و فرهنگي تبديل شوند
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

شهرداريها بايد از سازماني خدمات محور به نهادي اجتماعي و فرهنگي تبديل شوند

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، خلیل  راحتی،قائم مقام سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اظهار کرد : زمانی شهرداری ها به کارهای خدماتی و عمرانی گرایش داشتند و توقع شهروندان انجام و گسترش اقدامات عمرانی بود اما امروز انتظارات از شهرداری ها افزایش یافته و شهروندان علاوه بر اقدامات عمرانی؛ اجرای برنامه های فرهنگی و اقدامات اجتماعی را نیز از شهرداری توقع دارند.

وی با بیان اینکه سطح انتظارات مردم از شهرداری ها درجات مختلفی دارد که پایین ترین سطح آن خدمات شهری است که بیشترین سطح توقع و انتظار را در بر می گیرد، تصریح کرد: بنابراین برای تحقق درخواستهای جدید شهروندان، باید برنامه ریزی های دقیقی به عمل آوریم و جایگاه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در این زمینه بسیار بااهمیت و تاثیرگذار در روندکاری شهرداریهاست.

مهندس راحتی افزود : زمانی مردم از شهرداری جمع آوری زباله ها را توقع داشتند اما با گذشت زمان انتظارات به سوی کارهای عمرانی گرایش پیدا کرد. پس از مدتی انتظارات مردم افزایش یافت و شهر زیبا می خواستند اما توقع امروز مردم ایجاد شرایط سلامت جسمی و روانی در جامعه است.

وی افزود: به این ترتیب شهرداری از یک سازمان خدماتی به نهاد اجتماعی تبدیل شده و شهرداری ها هم می بایست رویکرد خود را از سازمانی خدماتی به نهادی اجتماعی و فرهنگی تغییر دهند.

راحتی همچنین با اشاره به ضرورت حرکت شهرداریها از سمت یک سازمان خدمات محور به یک نهاد اجتماعی، بر ضرورت تهیه پیوست های اجتماعی و فرهنگی برای پروژه های شهری تاکید نمود.

قائم مقام سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در ادامه تاکید کرد: نیاز جامعه امروزی ما تغییر نگاه برنامه ریزان و کارشناسان حوزه مدیریت شهری از مردم شهرنشین به شهروندمداری است.

قائم مقام سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با بیان اینکه شهرداری ها تنها ارگانی هستند که در تمام طول شبانه روز به صورت مستقیم با شهروندان از هر جنس و در هر سنی در ارتباطند، گفت: موضوعات مرتبط با اداره شهر به هم پیوسته است و باید در راستای یکدیگر تعریف شوند و انتظار می رود دستورالعمل هایی که در دفاتر و معاونتهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور تدوین می شوند از این نگاه با یکدیگر ارتباط معنایی داشته باشند.

وی با اشاره به تدوین اسناد آسیب شناسی حوزه شهرداری ها گفت: اجرایی کردن سندهای مدون شده از تدوین آن مهم تر است.

راحتی همچنین از معاونت امور شهرداری ها خواست تا با توجه به موضوعاتی که شهرداری ها با آنها در حوزه های مدیریت پسماندها، حاشیه نشینی و حمل و نقل عمومی شهری مواجهند، نگاهی جامع و تخصصی به رفع مشکلات و همچنین حمایت از مدیریت شهری و شهروندان داشته باشند

وی در پایان گفت: باید بدنبال جلب مشارکت های مردمی در اداره شهرها وروستاها و تقویت شیوه های حضور مردم در این عرصه ها باشیم، چراکه توان بسیار بالایی در این زمینه وجود دارد که تاکنون بخوبی از آن بهره نبرده ایم .

Print
499 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان