• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

 طی سال جاری صورت می گیرد؛  اجرای آزمایشی طرح تاکسی یار درسطح شهر ارومیه
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

طی سال جاری صورت می گیرد؛ اجرای آزمایشی طرح تاکسی یار درسطح شهر ارومیه

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، «محمد تقی ابراهیمی» برقراری نظم، سوار کردن نوبتی مسافران، جلوگیری از سرگردانی تاکسی و مسافر و ساماندهی مسافرکش های شخصی را از جمله اهداف اجرای طرح تاکسی یار در ارومیه عنوان کرد و گفت: تعیین ایستگاه ها به منظور اجرای آزمایشی طرح تاکسی یار در نقاط مختلف شهر در دست مطالعه و بررسی است.

وی گفت: این طرح با انتخاب یک نفر تاکسیران از بین تاکسی رانان هر ایستگاه به عنوان تاکسی یار که وظیفه هدایت و نظارت بر اجرای این طرح را دارد، عملی می گردد.

وی با اشاره به عمر متوسط ناوگان تاکسیرانی ارومیه ، اظهارکرد: عمر مناسب تاکسی با توجه به تنوع ناوگان و اقلیم‌های متفاوت کشور متغیربوده اما عمر ایده آل برای تاکسی را بین پنج تا هفت سال است و هم اینک این میانگین عمر برای تاکسی های در سطح شهر ارومیه 6/7 دهم است و در تلاشیم تمام تاکسی های  فرسوده باعمر بیش از 10 سال از رده خارج شوند.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری ارومیه با بیان اینکه در حال حاضر 951 تاکسی فرسوده تا مدل سال 80 در شبکه حمل و نقلی شهر ارومیه فعالیت می کنند، ابراز کرد: سال گذشته بدلیل بسته بودن سایت نوسازی  ناوگان نتوانستیم  تبدیل به احسن تاکسی های فرسوده را پیگیری کنیم .

وی با بیان اینکه بحث نوسازی خودرو های فرسوده به ویژه ناوگان حمل و نقل عمومی یعنی تاکسی ها از بنیادی ترین مباحثی است که حل آن می توان به مثابه کلید طلایی در حل معضل آلودگی هوا نقش آفرینی کند، گفت: طی ماه های اخیر سایت نوسازی خودروهای فرسوده در راستای نوسازی فعال شد که هم اینک تعداد 600 تاکسی فرسوده در سایت نوسازی خودرو های فرسوده ثبت نام کرده اند .

ابراهیمی با اشاره به اولویت های برنامه های سازمان تاکسی رانی در سال جاری ، اظهار کرد: نصب دستگاه های کارت خوان الکترونیک برروی تاکسی ها ی فرودگاه و ترمینال و اجرای آن، نوسازی ناوگان و اجرای طرح تاکسی یار از برنامه مهم سازمان برای اجرا در سال جاری است.

Print
1026 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان