• پرتال قدیم

مقالات

چهارمین نشست کارگروه تخصصی منابع انسانی و رفاه کارکنان شهرداریهای کلانشهر کشور در ارومیه برگزار شد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

چهارمین نشست کارگروه تخصصی منابع انسانی و رفاه کارکنان شهرداریهای کلانشهر کشور در ارومیه برگزار شد

چهارمین نشست کارگروه تخصصی منابع انسانی و رفاه کارکنان شهرداریهای کلانشهر کشور در ارومیه برگزار شد

 

مقدمه:

مقصود از مدیریت منابع انسانی، سیاست ها و اقدامات مورد نیاز برای اجرای بخشی از وظیفه مدیریت است که با جنبه هایی از فعالیت کارکنان بستگی دارد، به ویژه برای کارمندیابی، آموزش دادن به کارکنان، ارزیابی عملکرد، دادن پاداش و ایجاد محیطی سالم و منصفانه برای کارکنان سازمان، مدیریت امور کارکنان حوزه ای است.

مدیریت منابع انسانی معطوف به سیاست ها، اقدامات و سیستم هایی است که رفتار، طرز فکر و عملکرد کارکنان را تحت تأثیر قرار می دهند.

مدیریت منابع انسانی عبارتست از رویکردی استراتژیک به جذب، توسعه و مدیریت، ایجاد انگیزش و دست یابی به تعهد منابع کلیدی سازمان، یعنی افرادی که در آن یا برای آن کار می کنند.

چهارمین نشست کارگروه تخصصی منابع انسانی و رفاه کارکنان شهرداری های کلانشهر کشور در حالی در شهر ارومیه و به میزبانی شهرداری ارومیه برگزار شد که نمایندگان و مدیران امور اداری کلانشهرهای کشور در این نشست حضور داشتند.

شهردار ارومیه در آغاز مراسم، ضمن تبریک میلاد با سعادت منجی دو عالم حضرت مهدی (عج) و خیرمقدم به حضار و شرکت کنندگان گفت: موضوع منابع انسانی و رفاه کارکنان موضوع بسیار مهم در شهرداری های کل کشور است که متأسفانه در سالهای گذشته به این امر مهم پرداخته نشده است.

محمد حضرت پور در ادامه سخنانش اظهار داشت: یکی از مهمترین ضعف های شهرداری ارومیه در سالهای گذشته نپرداختن به موضوع نیروی انسانی و رفاه کارگری و کارمندی بوده است.

وی همچنین در خصوص امنیت شغلی کارکنان و کارگران گفت: امروزه یکی از مهمترین دغدغه های کارکنان و کارگران شهرداری، امنیت شغلی است و وظیفه اصلی ما رفع این دغدغه هاست که باید توجه خاصی به این موضوع شود چون در نبود امنیت شغلی، سازمان ها دچار مشکل خواهند شد.

محمد حضرت پور در ادامه با اشاره به توجه ویژه به بخش رفاه کارمندی و کارگری اظهار داشت: در 4 سال گذشته و با توجه به سیاست های کلی شورای اسلامی شهر و شهرداری ارومیه، توجه ویژه ای به بخش رفاه کارمندی و کارگری داشته ایم.

شهردار ارومیه همچنین افزود: امیدوارم در کنار هم برای پیشرفت و توسعه شهرها بتوانیم، کارهای بزرگتری را برای پیشرفت های شهرها انجام دهیم.

وی در پایان سخنانش اذعان داشت: منابع انسانی مهمترین دارایی یک سازمان است و مدیریت اثر بخش آنها، کلید موفقیت سازمان است و اگر سیاست ها و رویه های مربوط به کارکنان سازمان با یکدیگر تطابق داشته باشد، سهم قابل ملاحظه ای در دستیابی به موفقیت اداری خواهد داشت.

معاون اداری مالی شهرداری ارومیه نیز در ادامه این نشست با اشاره به نقش مهم آذربایجان غربی در دوران دفاع مقدس گفت: آذربایجان غربی با اهداء 12 هزار شهید نقش بسزایی در پیروزی دفاع مقدس داشت و ثابت کرد که همیشه یار و یاور و پشتیبان مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی بوده است.

محرم تیزکار ضمن تبریک میلاد با سعادت منجی دو عالم حضرت مهندی (عج) و خیرمقدم به نمایندگان و مدیران امور اداری شهرداری های کلانشهر کشور اظهار داشت: خداوند متعال بر روی آسمانها و زمین مکان ها و ماه های مقدسی را آفریده است که یکی از ماه های مبارک و پرفضیلت ماه شعبان، ماه پیامبر عظیم الشأن اسلام است و ملت بزرگ ایران در این ماه مبارک و با لبیک به رهنمودهای مقام معظم رهبری توانست با شرکت 72 درصدی در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا پیروزی بزرگی را همچون انتخابات گذشته به دست بیاورند.

معاون اداری مالی شهرداری ارومیه همچنین با اشاره به تخصیص 550 میلیارد تومان بودجه شهرداری ارومیه در سال 92 اذعان داشت: شهرداری ارومیه با 550 میلیارد تومان بودجه در سال 92 در راه خدمت به مردم فهیم و شهید پرور ارومیه گام های موثری برداشته و با مدیریت حکیمانه شهردار ارومیه و تعامل و همبستگی شورای اسلامی شهر و شهرداری توانسته به موفقیت های چشمگیری در راه توسعه شهر و پروژه های نیمه تمام عمرانی و فرهنگی به دست آورد.

وی در پایان سخنانش افزود: امید دارم با این نشست های تخصصی بتوانیم در راه خدمت به کارکنان و بازنشستگان قدم های مؤثری برداریم.

 

Print
1905
try to be succesful by your own skill..
دی ان ان