سازمان اتوبوسرانی شهرداری ارومیه به منظور انتقال دانشجویان به دانشگاه ها، اقدام به راه اندازی سرویس های ویژه ای از محل سازمان پایانه های مسافربری (ترمینال شهرستان ها) نموده است.
این طرح به منظور راهنمایی دانشجویان جدید الورود دانشگاه ارومیه از تاریخ 27/6/92 لغایت 3/7/92 از ساعت 7 صبح الی 15 عصر در محل سازمان پایانه های مسافربری جهت انتقال دانشجویان راه اندازی شده است.
دانشجویان محترم می توانند جهت اطلاع دقیق به اداره روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر و شهرداری ارومیه مراجعه و یا با شماره تلفن 3440620 حاصل نمایند.
لازم به ذکر است این امر خیر با تقبل هزینه شخصی دو نفر از همکاران (آقایان: صادق حسین دوستی و مهدی افشین) تأمین گردیده است.
مسابقه بزرگ طراحی نشان برای شهر جهانی ارومیه
سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه از بین علاقمندان و طراحان شهر ارومیه برای طراحی نشان شهر دعوت به همکاری کرد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه و به نقل از سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه، در فراخوان این سازمان آمده است:
با وجودیکه از کاربرد مفهوم جهانی شدن بیش از چند دهه نمی گذرد اما این مفهوم و تاثیرات آن به طور فزاینده ای در کانون اغلب بحث های سیاسی، اقتصادی و جامعه شناختی قرار دارد.
پژوهش درباره جهانی شدن و شهر نیز از سال های پایان دهه 1980 میلادی به این سو پیشرفت قابل توجهی کرده است و پدیده شهرنشینی در قرن حاضر با پدیده ای به نام جهانی شدن همراه است.
حال این سوال مطرح است که شهرهای آینده عصر جهانی شدن چه هویتی پیدا می کنند و چه سازوکارهایی برای برنامه ریزی و مدیریت این شهرها باید مورد توجه قرار گیرد.
شهری چون ارومیه به عنوان یک شهر با ظرفیت های تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و دینی که در مسیر توسعه و ترقی قرار گرفته با چه مولفه هایی در این مسیر قرار می گیرد.
همه این سوالها می تواند در نگاه و هنر هنرمندان عزیز شهرمان تجلی یابد. ما به دنبال نماد و نشانی برای شهرمان می گردیم که آن را در جهان معرفی کنیم.
شرایط فنی و عمومی مسابقه از سوی دبیرخانه به این صورت اعلام شده است:
-نام ارومیه به عنوان مشخصه اصلی و پررنگ طرح با نوشته واضح، درشت و خوانا و به زبان فارسی مدنظر باشد
2-در طراحی از پرداختن به کلیشه های رایج و قلم های متداول فارسی باید پرهیز گردد. ضمن اینکه سادگی، گویایی و زیبایی بصری یک ویژگی مهم است
3-طرح باید قابلیت استفاده به صورت تک رنگ و یا چهاررنگ(تمام رنگی) را داشته باشد.
4-طرح مورد نظر بایستی معرف ارومیه به عنوان یک «شهر جهانی» ( global city) باشد.
5-طراح بایستی برای هرکدام از المان های استفاده شده در طرح توجیه مفهومی،هنری و زیبایی شناختی ارائه نماید
6-استفاده از مظاهر و نمادهای گروهها و مکاتب غیردینی و منحرف در طرح ممنوع است
7-طرح های ارسالی باید قابلیت استفاده به دو زبان فارسی و انگلیسی را داشته باشد.
بر اساس این گزارش طرح مورد نظر از لحاظ مفهومی بایستی دارای ویژگیهای ذیل باشد:
طرح ارائه شده باید نمایش دهنده یک یا تعدادی از مفاهیم و زیر به صورت رئال یا مفهومی(انتزاعی) باشد
«جهانی شدن»،«رقابت پذیری شهری»،«دیپلماسی شهری»،«برندسازی شهری»،«شهر و دهکده جهانی»، «شهروند جهانی»،«شهر خلاق و کارآفرین»،« باغشهر جهانی»، « بازاریابی شهری»
و نهایتا اینکه : هدف ما صرفا به دست آوردن یک بیان و نگاه هنری نیست بلکه طرح مورد نظر باید معرف هویت، چشم انداز، ارزش ها و ظرفیت های شهر نیز باشد
این دبیرخاننه از شرکت کنندگان خواسته است تا به تذکرات ذیل در خصوص طرح های مورد نظر توجه نمایند:
1.تمامی حقوق استفاده از نشان های برگزیده درهرزمان به صورت انحصاری به شهرداری ارومیه تعلق خواهد داشت
2.چنانچه نسبت به مالکیت معنوی هریک از آثار ارائه شده هرگونه ادعا و یا شکایتی از سوی دیگران مطرح شود در صورت اثبات این موضوع عواقب حقوقی آن متوجه شرکت کننده و ارائه دهنده طرح بوده و دبیرخانه در حذف این طرح اختیار تام خواهد داشت.
هیات داوران از میان آثار ارسالی سه طرح را به عنوان طرح برگزیده انتخاب خواهند نمود. به نفرات برتر جوایز نفیس اهداء خواهد شد
کلیه شرکت کنندگان لوح تقدیر دریافت خواهند کرد
طرح ها بایستی به صورت فایل و در یکی از فرمت های رایج (jpeg – - cdr tiff - ...) و نیز یک نسخه پرینت رنگی به همراه مشخصات طراح و توضیحات طرح ارائه شوند
شرکت کنندگان تا پایان وقت اداری روز شنبه 23 اردیبهشت ماه فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه ارسال نمایند.
همچنین علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر یا شرکت در مسابقه به دبیرخانه مسابقه به نشانی: ارومیه- خیابان آیت الله دستغیب- خیابان دفاع مقدس- سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه مراجعه یا با شماره تلفن های : 2259380 – 09141405487 تماس حاصل فرمایند.