• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

کلنگ احداث زیرگذر شورا- شهید بهشتی به زمین ‌خورد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

کلنگ احداث زیرگذر شورا- شهید بهشتی به زمین ‌خورد

مراسم کلنگ‌زنی پروژه زیرگذر شورا- شهید بهشتی با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار کلانشهر ارومیه و جمعی از مسئولان ادارات و نهادهای اجرایی برگزار شد.

دکتر حسین مهدی‌زاده شهردار کلانشهر ارومیه در مراسم کلنگ‌زنی این پروژه با بیان اینکه برآورد اولیه برای تکمیل ساخت زیرگذر شورا- شهید بهشتی به طول ۳۵۰ متر و عرض ۱۸ متر و با مساحت عرشه یک هزار و ۸۰ متر مربع  بیش از ۸۹۰ میلیارد ریال هزینه پیش‌بینی شده است، بیان کرد: بالغ بر ۷۵۰ تن میلگرد و بیش از  ۷ هزار متر مکعب بتن برای این پروژه مصرف می‌شود.

وی یکی از الزامات اساسی جهت احداث زیرگذر شورا- شهید بهشتی را حفظ بافت خیابان شهید بهشتی عنوان کرد و گفت: با توجه به موقعیت شهری و توافقات انجام گرفته این پروژه با پیمانکاری موسسه عاشورا در شش ماهه کاری به بهره‌برداری خواهد رسید که با تحقق این مهم یک قدم مثبت در مدیریت ترافیک بر می‌داریم.

شهردار ارومیه ابراز کرد: سه استراتژی شامل مداخلات نکته‌ای مانند احداث زیرگذر، انجام کارهای نرم‌افزاری و فرهنگی همچنین توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در حوزه مدیریت ترافیک از سوی مدیریت شهری ارومیه مدنظر است.

وی با اشاره به توزیع ترافیک، بیان کرد: مدیریت شهری ارومیه دنبال آن است که ترافیک در یک نکته گره نشود بلکه  آن را با احداث زیرگذر و تقاطع توزیع کند.

به گفته شهردار ارومیه تا آن جایی که بتوانیم به دنبال احداث روگذر در سطح شهر ارومیه نیستیم چرا که روگذر به عنوان یک کالبد ناموزون  در بافت شهری دیده می‌شود بلکه به دنبال مداخلات نکته‌ای همچون احداث زیرگذر هستیم تا بخشی از ترافیک از طریق زیرگذر و بخشی نیز از طریق مدیریت‌های نرم افزاری کنترل شود.

وی در این آیین کلنگ زنی به افتتاح دوربرگردان غیرهمسطح المهدی نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه در کمتر از ۱۵ روز آینده به بهره‌برداری خواهد رسید که با گشایش آن حجم بسیاری  از ترافیک مسیر بزرگراه خاتم الانبیاء(ص) کاسته می‌شود.

Print
502 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان