• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

اجتماع بزرگ حسینیون در ارومیه برگزار شد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

اجتماع بزرگ حسینیون در ارومیه برگزار شد

عاشقان و دلدادگان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) عصر امروز ۱ مرداد ماه در خیابان شهید سلیمانی ارومیه برای دومین سال متوالی گرد هم آمدند تا بار دیگر عشق و ارادت قلبی خود را به حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام و یاران باوفایش در قالب اجتماع حسینیون نشان دهند.

همزمان با ۱۶محرم ۱۴۴۶ و هفتمین روز شهادت امام حسین(ع)، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی‌ و امام جمعه ارومیه، اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار ارومیه، مسئولان استانی و شهری، اقشار مختلف مردم در اجتماع پرشور حسینیون حضور یافتند و با مداحی حاج مهدی شوقی و کربلایی هادی فرجی فریاد «لبیک یا حسین» و «لبیک یا ابوالفضل» سر داده و عزاداری کردند .

شعرخوانی و روضه استاد ولی‌الله کلامی زنجانی در عزای سیدالشهدا علیه‌السلام  بخشی از اجتماع حسینیون را به خود اختصاص داد و علم گردانی پرچم‌های منقش به اهل بیت عصمت و طهارت فضایی معنوی به مراسم بخشیده بود.

موکب‌های مستقر در میدان انقلاب نیز با پخش چای و شربت از عزاداران حسینی پذیرایی کردند و پس از پایان اجتماع نیز پنج هزار غذای گرم توزیع شد. 

اجتماع بزرگ حسینیون به همت شهرداری ارومیه برگزار و تمام دستگاه‌های اجرایی استان آذربایجان‌غربی به ویژه خدمات‌رسان نیز در آن مشارکت داشتند تا این مراسم پرشور به نحو مناسب اجرا شود.

شهرداری ارومیه پیش از آغاز ماه محرم و ایام عزاداری امام حسین(ع) نیز فضاسازی محیطی، پشتیبانی فرهنگی و خدماتی از هیات‌های مذهبی و مساجد و تأمین برخی مایحتاج مورد نیاز آنها همچنین برگزاری ویژه‌برنامه‌های فرهنگی را در دستور کار قرار داد و اجرایی کرد.

Print
67 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان