• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

آغاز ثبت نام فاز دوم شهروند الکترونیک ازپایان شهریور سال جاری
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

آغاز ثبت نام فاز دوم شهروند الکترونیک ازپایان شهریور سال جاری

صادق حسین دوستی عنوان کرد: این دوره های آموزشی با توجه به اهمیت و ضرورت افزایش سطح دانش شهروندان و ارتقای سواد IT آنها در راستای آموزش های شهروندی برگزار می شود.

وی در تعریف شهروند الکترونیک، گفت: شهروند الكترونيك كسي است كه از حداقل دانش لازم درباره مفاهيم پايه فناوري اطلاعات و ارتباطات برخوردار است، توانايي برقراري ارتباط با اينترنت و ارسال و دريافت پيام‌هاي الكترونيكي از طريق پست الكترونيك را دارد و همچنين اطلاعات‌، خدمات‌، كالاها و نرم افزارهاي مورد نياز خود را از طريق اينترنت جستجو مي‌كند.

حسین دوستی با اشاره به حجم بالای سفرهای درون شهری در ارومیه، افزود: با توسعه و گسترش خدمات دولت الکترونیک نه تنها از این سفرها کاسته می شود بلکه پاکیزگی محیط زیست و کاهش ترافیک و كاهش هزینه های بسیار دیگری را نیز در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به فاز اول اول اجرای طرح شهروند الکترونیک در ارومیه ، گفت: در فاز اول این طرح تعداد 17 هزارنفر از شهروندان ارومیه در این طرح ثبت نام کردند که از این تعداد افراد ثبت نام کننده تعداد 5 هزار نفر بعد از گذارندن 4 دوره آموزشی به صورت الکترونیک موفق به اتمام آموزش های شهروند الکترونیک شدند.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه استقرار سیستم های تحت وب بدون مرز شهر سازی در مناطق چهارگانه شهرداری ، توسعه خدمات در فضای مجازی ، راه اندازی مرکز داده شهرداری ارومیه، متمرکز سازی اطلاعات و خدمات الکترونیک، توسعه پرداخت الکترونیک در ناوگان حمل و نقل عمومی و تاکسی رانی ، ارتباط با سایر دستگاه های اجراییاز جمله بانک ، ثبت احوال واداره ثبت اسناد و املاک و گسترش خدمات تحت وب به تعداد 25 خدمت را از جمله برنامه های سازمان فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه تا پایان سال جاری عنوان کرد.

وی در پایان با اشاره به راه اندازی سامانه پیامکی شهرداری ارومیه به شماره 1000441137، بیان کرد:  شهروندان ارومیه ای می توانند علاوه بر شماره 137 شهرداری ارومیه از طریق این شماره پیامکی مشکلات خود در خصوص مسایل شهری با مسولان شهرداری ارومیه در میان بگذارند.


Print
716 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان