• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

اعمال محدوده ترافیکی در خیابان های منتهی به هسته مرکزی شهر ارومیه
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

اعمال محدوده ترافیکی در خیابان های منتهی به هسته مرکزی شهر ارومیه

سیروس ذاتی با بیان اینکه هم اینک محدوده ترافیکی تنها در خیابان امام خمینی ( ره) اجرا یم شود، اظهار کرد: بعد از اتمام مطالعات و با تصویب شواری ترافیک استان طرح محدوده ترافیکی در خیابان های باکری، منتظری، مطهری، مدنی دو، امینی و کاشانی اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه جهت کاهش بار ترافیکی ، کاهش مشکلات پارکینگ ، کاهش مصرف انرژی و کاهش آلودگی هوا ایستگاه های دوچرخه جهت عبور و مرور شهروندان در سه نقطه از شهر ارومیه تعبیه خواهد شد، بیان کرد: چندی پیش طرح مطالعاتی توسعه شبکه دوچرخه سواری و راه اندازی سه ایستگاه دوچرخه در تقاطع غیر هم سطح شهید مدرس، میدان انقلاب و میدان ولایت ففیه در دستور کار قرارگرفت و در ماه های آینده این طرح وارد فاز اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه تعداد 300 دستگاه دوچرخه هوشمند برای طرح راه اندازی مسیر های دوچرخه در ارومیه پیش بینی شده است، بیان کرد: در فازاول این طرح فقط تعداد 60 دستگاه نیاز است ولی با توسعه طرح تعداد دستگاه های دوچرخه افزایش می یابند.

ذاتی با اشاره به عوامل کاهش آلودگی هوا در کلانشهر ها از جمله ارومیه، عنوان کرد : در این راستا طرح ورود خودروهای خارجی جهت استفاده در حمل ونقل عمومی از جمله اتوبوس های هیبریدی (برقی) در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه ثبت نام از تاکسی فرسوده ارومیه برای نوسازی از اواخر سال گذشته شروع شده است ، اظهار کرد: در حال حاضر 500 دستگاه تاکسی در سایت نوسازی تاکسی های فرسوده ثبت نام کرده اند و از این تعداد تنها 200 دستگاه فعلاً نوسازی خواهند شد.

 ذاتی خاطر نشان کرد: خودرو های فرسوده نمی توانند به دلایل آلایندگی بالا و نداشتن توان خدمات دهی در دراز مدت کار کنند و با توجه به جابه جایی زیاد شهروندان در یک روز توسط تاکسی این میزان بدلیل فرسودگی کاهش می یابد و باعث افزایش مسافربری ها شخصی می شود که تبعات اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی و شکایت ها را نیز در پی دارد .

وی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر میانگین عمر ناوگان اتوبوس رانی ارومیه 7تا 10 سال است ، بیان کرد:  در راستای بهسازی اتوبوس های فرسوده سال گذشته تعداد 200 دستگاه اتوبوس بهسازی شد و امسال نیز60 دستگاه در اولویت نوسازی قرار دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه با اشاره به خرید 31 دستگاه اتوبوس جدید برای توسعه ناوگان اتوبوس رانی ارومیه ، گفت: خط یک مترو باس ( اتوبوس های تندرو) در کمربند میانی شهر به طول تقریبی 23 کیلومتر و با اختصاص دادن 10 دستگاه مترو باس جدید و 15 ایستگاه در خود با هدف جابه جایی مسافران در حداقل زمان ممکن و با کمترین هزینه وکاهش ترافیک در هسته مرکزی شهرهم اینک مشغول به جابه جایی مسافران است.

ذاتی مکان یابی پارکینگ های سطح شهر، مطالعات باز تنظیم خطوط تاکسی رانی ، مطالعات اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز شهر، بهنگام سازی مطالعات طرح جامع ترافیک و امکان سنجی ومسیر یابی سامانه های حمل و نقل ریلی با توجه به پیش بینی افزایش جمیعت در آینده از جمله مترو، ال آر تی ، مونور و ترموا را از جمله طرح های مطالعاتی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه عنوان کرد.

وی در پایان با اشاره به پخش برنامه زنده تلویزیونی فرهنگ ترافیک در شبکه استانی سیما ، بیان کرد: این برنامه تلویزیونی هر هفته سه شنبه شب ها ساعت 21 با حضور کارشناسان ترافیک با هدف ارتقای فرهنگ ترافیک در شهر تا پایان سال جاری اجرا خواهد شد.

Print
1276 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان