• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

اجراي طرح بهنگام سازی مطالعات جامع سامانه های حمل و نقل ریلی اروميه
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

اجراي طرح بهنگام سازی مطالعات جامع سامانه های حمل و نقل ریلی اروميه

به گزارش روابط عمومی شهرداري اروميه، سيروس ذاتي با اشاره به هدف اجراي طرح بهنگام سازی مطالعات جامع و امکان سنجی سامانه های حمل و نقل ریلی،  تصريح كرد:  این طرح به منظور اتخاذ تصمیمات راهبردی شهر در حوزه حمل و نقل و ترافیک و به روز رسانی مدل کلان نگر شهر ارومیه و انتخاب مناسب ترین سیستم حمل و نقل ریلی در حال اجرا است .

وي افزود: این مطالعات با درنظر گرفتن افق 20 ساله شهر ارومیه و با توجه به کریدورهای انبوه بر و مناسب سیستم ریلی مشخص و درنهایت مناسب ترین سیستم ریلی برای شهر ارومیه انجام می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اروميه  درباره  شیوه انجام طرح مطالعاتی،  گفت: جهت انجام این مطالعات، در نقاط مشخصی از خطوط برش و کمان های منفرد شهر ارومیه آمارگیری حجم و سرنشین خودروها انجام می گیرد و  سپس مدل های تولید، توزیع، تخصیص و تفکیک سفر ایجاد می شود و در ادامه، در نرم افزار کلان نگر شهر ارومیه PTV visum پردازش می شود. 

وي اضافه كرد: مسیرهای مشخصی به عنوان خطوط انبوه بر به صورت تک به تک و ترکیبی در نرم افزار مدل و اجرا می گردند و  بر اساس شاخص های متعدد مهندسی ترافیکی مورد ارزیابی قرار می گیرند و در نهایت بهترین مسیرها انتخاب  می گردد و  بر اساس نتایج حاصله از مسیرهای و شرایط هندسی معابر، بهترین سیستم انبوه بر اجرايي می گردد.

وي با بيان اينكه مشاور بهنگام سازی مطالعات جامع و امکان سنجی سامانه های حمل و نقل ریلی مهندسین مشاور رهیافت اندیشه است، گفت: اكنون مطالعات اجراي طرح 85 درصد پيشرفت فيزيكي  دارد و در آينده آتي به اتمام خواهد رسيد.

وي در پايان خاطر نشان كرد: در سال 1386 مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک شهر ارومیه انجام شد و براساس این مطالعات و مطالعات طرح جامع شهرارومیه معابر جدید در شهر گشایش و تقاطع های غیر هم سطح احداث گردید و منجر به تغییرات در مدهای حمل و نقل شهری گردید که در این بین با افزایش تدریجی جمعیت ، موضوع استفاده از سامانه های حمل و نقل ریلی مطرح شد.

Print
850 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان