• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

اجرای برنامه های متنوع فرهنگی با طعم انگور/ بازی های بومی و محلی در سومین روز جشنواره  اجرا شد
Anonym
/ دسته ها: اخبار شهرداری

اجرای برنامه های متنوع فرهنگی با طعم انگور/ بازی های بومی و محلی در سومین روز جشنواره اجرا شد

چهارمین جشنواره انگور در دهکده ساحلی چی چست ارومیه در حال برگزاری است، جشنواره ای  که هر روز با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی  با طعم انگورمیزبان هزاران گردشگر  از سرتا سر ایران است، جشنواره ای که با نمایش آیین و سنت های مردمان آذربایجان غربی و اجرای برنامه های متعدد فرهنگی در حال تدوام است.


پرواز بادبادک ها  در کنار دریاچه نمکین ارومیه

 در نخستین روز چهارمین جشنواره انگور، بادبادک ها ی دست ساز کودکان درکنار دریاچه ارومیه با هدف حمایت از دریاچه و صرفه جویی در مصرف اب به پرواز درامدند و بر آسمان ابی محوطه چی چست با عنوان پروانه های ابی نقش بستند.

  هدف از اجرای این برنامه ایجاد شور و نشاط اجتماعی، حمایت از دریاچه ارومیه و فرهنگ سازی مصرف درست آب  بود و از شرکت کنندگان درخواست  کرد که  بادبادک های خود را به شکل پروانه و آبی رنگ و با پیام هایی در مورد کمبود وصرفه جویی در مصرف آب  بسازند.



  حضور سرمایه گذران  و مقامات خارجی در جشنواره انگور

چهارمین جشنواره انگور  با حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی و مقامات خارجی با هدف اشنایی با اداب و رسوم و توسعه صنعت گردشگری و جذب سرمایه گذار با حضور رسانه های خارجی و داخلی بازتاب رسانه پیدا کرد.


  نمایش موسیقی عاشیق با حضور گسترده علاقمندان

  جشنواره انگور در طی این روز ها با اجرای  موسیقی سنتی عاشیق با حضور علاقمندان در حیاط جنب تالار فلامینگو رنگ و بوی هنری پیدا کرده است  این مراسم هر روز با تشویق  علاقمندان به موسیقی عاشیق  در حال اجرا است.



احیای بازی های بومی و محلی

در سومین  روز از جشنواره انگور در دهکده ساحلی چی چست ؛ بازی های بومی و محلی به نمایش گذاشته شد.بازی های هایی مثل آرا دا  قالدی، مش داش یا بئش داش ، یتدی داش، خروس خروس، جورابین، کلاه پران، قییش قییش، لی لی یا چولنگ، قاچ توت به نمایش گذاشته شد.


همچنین در این روز مسابقه طناب کشی با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی در محوطه برگزار شد و مردمان این دیار با اجرای این مسابقه قدرت و توان خود را به نمایش گذاشتند.

روز سوم چهارمین  جشنواره انگور با اجرای مراسم دوشاب پزان، تهیه عرق بادرشیو،  با  حضورخیل کثیر شهروندان  و گردشگران  داوم یافت.








Print
613 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان