• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

ارتباط سیستمی سامانه شهرسازی شهرداری ارومیه با نرم‌افزار میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

ارتباط سیستمی سامانه شهرسازی شهرداری ارومیه با نرم‌افزار میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی

توسعه خدمات غیرحضوری و الکترونیکی کردن امور در تمامی حوزه‌ها، امروزه یکی از اولویت‌های اصلی مدیریت شهری و جز سیاست‌های کلی این مجموعه است.

به گزارش امور ارتباطات سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه، پیش از این در بسیاری از موارد و فرآیندهای مدیریت شهری شاهد سیستمی شدن امور و صرفه‌جویی در زمان و هزینه شهروندان و همچنین ایجاد رفاه و آسایش برای آنها بوده‌ایم.

یکی از مواردی که در راستای ایجاد شهر هوشمند ضروریست پیگیری شود ارتباط سیستمی و الکترونیکی با سایر مجموعه‌ها و حرکت هماهنگ مجموعه های دستگاه‌های اجرایی و اداری در الکترونیکی شدن امور و هوشمندسازی در تمامی زمینه‌ها است.

بر همین مبنا با هدف ارایه و توسعه خدمات غیر حضوری به شهروندان و راحتی مراجعه کنندگان، نشستی تخصصی به منظور تبادل نظر و همفکری بین اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه برگزار شد.

در این نشست که با حضور جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی،  یاسر اسدپور رییس سازمان غناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه همچنین معاون شهرسازی منطقه چهار شهرداری ارومیه در دفتر اداره کل میراث فرهنگی ترتیب یافته بود، هماهنگی‌های لازم جهت دریافت و قرارگیری نقشه‌های مصوب بافت تاریخی جهت بارگزاری بر روی سیستم شهرسازی انجام و در این خصوص بحث و تبادل‌نظر شد.

 ارتباط سیستمی مابین سامانه شهرسازی شهرداری ارومیه و نرم افزار میراث فرهنگی جهت غیر حضوری کردن استعلامات مربوطه و راحتی شهروندان از جمله موضوعاتی بود که مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت.

شایان ذکر است بافت تاریخی ارومیه در محدوده منطقه چهار شهرداری قرار گرفته و بارگذاری محدوده مصوب بافت تاریخی موجب تسریع در استعلام و رفاه بیشتر شهروندان و همچنین شفافیت در خصوص این موضوع در مناطق مرکزی شهر ارومیه خواهد شد.

گفتگو پیرامون نقشه گردشگری ارومیه و تور مجازی شهر نیز از جمله موضوعات دیگری بودند که در این نشست مطرح و مورد استقبال میراث فرهنگی قرار گرفت.

Print
243 رتبه بندی این مطلب:
1/0
دی ان ان