• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

از ظرفیت روحانیت در راستای فرهنگ شهروندی  استفاده شود/ضرورت ایجاد مرکز بین المللی مهدویت در جوار بقعه ابن خلیلان
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

از ظرفیت روحانیت در راستای فرهنگ شهروندی استفاده شود/ضرورت ایجاد مرکز بین المللی مهدویت در جوار بقعه ابن خلیلان

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه:

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد خلیل پور با انتقاد از برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی بدون حضور نماینده ای از شورای شهر گفت: شورای اسلامی شهر به عنوان یکی از سیاستگذاران حوزه فرهنگ عمومی و دینی بی خبر از تصمیمات این شورا است و برخی انتقادات مطرح شده را نیز از رسانه ها پیگیری می کند.

وی در صحن علنی شورای اسلامی شهر ارومیه با تأکید بر حمایت از مساجد شهر ارومیه افزود: پیش از این در مساجدی که امکان ایجاد فضایی تجاری وجود داشت، مجوزهای مربوطه بدون دریافت هزینه صادر شد.
رییس شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به بودجه فرهنگی شهرداری اظهار کرد: این بودجه ای که در برخی رسانه ها مطرح می شود صرفا بودجه فرهنگی نیست بلکه بودجه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با طیف گسترده ای از هزینه ها و خدمات است.
خلیل پور با اشاره به بازسازی بقعه ابن خلیلان ادامه داد: این مجموعه ظرفیت آن را دارد به عنوان مرکزی بین المللی در راستای مهدویت و همچنین حوزه علمیه بین المللی برای جذب طلاب کشورهای اطراف تبدیل شود.
وی تصریح کرد: تا کنون تفاهم و یا توافقی بین سازمان تبلیغات اسلامی و شهرداری ارومیه را شاهد نبوده ایم تا روحانیت در موارد مربوط به حقوق شهروندی جهت فرهنگسازی ورود کنند و در بطن جامعه و در منابر این فرهنگسازی را به صورت تأثیرگذار شاهد باشیم و باید در این راستا برنامه ریزی کرد.
خلیل پور با اشاره به درخواست اداره کل تبلیغات اسلامی استان برای اختصاص زمین برای احداث ساختمان جدید این مجموعه گفت:  باید طرحی جامع در این راستا تهیه و مباحث تجاری آن در اختیار شهرداری قرار گیرد. 
وی عنوان کرد: باید اقداماتی را برنامه ریزی کنیم که فعالیت های امروز ما با دوراندیشی صدساله و برای آیندگان باشد.

Print
271 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان