• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

استاندار آذربایجان غربی ؛ مشکل رکود مسکن در ارومیه برطرف می‌شود
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

استاندار آذربایجان غربی ؛ مشکل رکود مسکن در ارومیه برطرف می‌شود

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه ، قربانعلی  سعادت ، استاندار آذربایجان غربی در جلسه علنی شورای شهر ارومیه با تاکید بر اینکه هم اینک رکود مسکن تنها مختص ارومیه نبوده و یک مشکل کشوری است،  اظهار کرد: عوامل بسیاری در ایجاد رکود مسکن دخیل هستند.

وی گفت: امیدواریم در سال آینده شاهد رونق ساخت و ساز در ارومیه و خروج آن از رکود بوده و ضمن جلوگیری از گران شدن مسکن، نیازهای واقعی مسکن با ساخت و سازهای انجام شده پاسخگو باشد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به به مسکن مهر ،  عنوان کر: با وجود اینکه مسکن مهر پاسخگوی بسیاری از مشکلات حوزه مسکن بوده است اما باید مشکلات زیرساختی مربوط به آنها نیز حل شود.

وی با ابراز تاسف از اینکه هم‌اکنون بسیاری از شهرستان‌های استان درگیر مسائل مربوط به حاشیه‌نشینی هستند افزود: هم اکنون علاوه بر ارومیه، شهرستان‌هایی همانند سلماس، خوی، بوکان، مهاباد و پیرانشهر با مسائل مربوط به حاشیه‌نشینی مواجه هستند که باید مسائل مربوط به آنان حل شود.

استاندار آذربایجان‌غربی بیان کرد: با توجه به نزدیکی زمان تدوین برنامه ششم توسعه، مسائلی مانند توازن منطقه‌ای، حفظ محیط زیست و سکونت‌گاه‌های شهری به طور جدی در آن پیش‌بینی شده است.

سعادت با تاکید بر اینکه امنیت محور اصلی توسعه است اظهار کرد: بحث وجود اقوام و ادیان در استان قابل انکار نیست و خوشبختانه تاکنون تمامی اقوامی ساکن در آذربایجان‌غربی به طور مسالمت‌آمیزی زندگی کرده و ما نیز به دنبال همگرایی و اتحاد میان اقوام مختلف ایرانی هستیم.

وی با اشاره به مطالعات مربوط به انتقال آب از وان ترکیه به دریاچه ارومیه تصریح کرد: با توجه به اینکه وان ترکیه آب مازاد داشته و به زمین‌های آن منطقه خسارت می‌زند و از سوی دیگر با توجه به اینکه خشکی دریاچه ارومیه و ریزگردهای نمکی حاصل از آن نیز برای منطقه مضر است، اگر آب این دو دریاچه از نظر ترکیبات شیمیایی و زیست محیطی مناسب باشند، کار انتقال انجام می‌شود.

سعادت با بیان اینکه عملیات انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه آغاز شده است، افزود: با اجرای این عملیات سالیانه 650 میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه منتقل می‌شود.

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف آب در استان گفت: سهمیه آذربایجان‌غربی برای تحت پوشش قرار دادن اراضی خود به سیستم آبیاری نوین 17 هزار هکتار است که تاکنون هفت هزار هکتار عملیاتی شده و 10 هزار هکتار آن در دست اقدام است.

Print
784 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان