• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال آینده
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال آینده

سخنگوی دولت خبر داد:

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، محمدباقر نوبخت با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری یکشنبه شب شبکه دو سیما با اشاره به اینکه بودجه سال آینده، پیش بینی منابع و مصارف است، اظهارداشت: پیش بینی می کنیم دولت و شرکت های دولتی در سال آینده 1085 هزار میلیارد تومان درآمد، کسب و هزینه کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه بر اساس قانون، متعهدیم حقوق های شاغلان و بازنشستگان را متناسب با تورم افزایش دهیم، افزود: این کار از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم به صورت مستمر انجام شده است همان طور که پارسال حدود 12 درصد افزایش دادیم.

نوبخت ادامه داد: با توجه به اینکه پیش بینی ما این است که نرخ تورم بین 7 تا 8 درصد باشد، حقوق همه شاغلان و بازنشستگان در سال آینده حدود 10 درصد افزایش خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه دریافتی های شاغلان و بازنشستگان عادلانه نیست و نامتوازن است، تاکید کرد: باید همت کنیم این موضوع برطرف شود به همین علت در صفحه 165 برنامه ششم توسعه توضیح دادیم که در تلاشیم این نابرابری میان بازنشستگان را یکسان کنیم.

نوبخت گفت: به همین منظور در بودجه سال آینده هم ردیف ویژه ای به مبلغ هزار میلیارد تومان در نظر گرفتیم تا بتوانیم نسبت به برابری حقوق بازنشستگان و شاغلان و ایجاد عدالت اقدام کنیم.

وی ادامه داد: امسال حدود 140 هزار میلیارد تومان به کارکنان دولت حقوق می پردازیم که این رقم در سال بعد 10 درصد یعنی حدود 14 هزار میلیارد تومان افزایش خواهد داشت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه ردیف بودجه دیگری داریم که بر اساس آن دولت در سال آینده 40 هزار میلیارد تومان به صندوق های بازنشستگی کمک خواهد کرد، گفت: امکان و ظرفیت قانونی سازمان برنامه بودجه اجازه می دهد تا 10 درصد به این رقم اضافه کنیم.

نوبخت افزود: پارسال پاداش بازنشستگی سال 93 را پرداخت کردیم و پاداش سال های 94 و 95 باقی مانده است که هر کدام حدود هزار میلیارد تومان است.

Print
442 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان