• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

اقدام اساسی برای تامین زمین جهت انتقال مشاغل مزاحم شهری انجام نشده است/ اجرای طرح ساماندهی مشاغل مزاحم در گرو مکان یابی است
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

اقدام اساسی برای تامین زمین جهت انتقال مشاغل مزاحم شهری انجام نشده است/ اجرای طرح ساماندهی مشاغل مزاحم در گرو مکان یابی است

شهردار کلانشهر ارومیه عنوان کرد: اجرای طرح ساماندهی نیازمند این است که این مشاغل مکان یابی بشود تسهیلات داده بشود و سیما و چهره شهر هم از لحاظ مباحث ترافیکی و هم از لحاظ سیما و منظر و خیلی از مسایل دیگر کارسازی بشود.

به گزارش ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ دکترحسین مهدی‌زاده شهردار کلانشهر ارومیه که در صحن علنی شورای اسلامی شهرارومیه پیرامون آخرین وضعیت اراضی موردنیاز برای ساماندهی مشاغل و صنوف مزاحم شهری و مکان یابی میدان میوه و تره بار جدید سخن می‌گفت، با اشاره به عدم تحویل زمین از سوی دستگاه متولی تصریح کرد:  یکی ازمشکلات شهر ارومیه این است که ما در بحث مشاغل مزاحم که الان در بافت شهر قراردارند در بحث تامین زمین چندین دهه است حداقل یک دهه هیچ اقدام اساسی انجام نشده در مورد ضایعات فروشان هم هنوز زمین تحویل داده نشده، دستگاه متولی همه جا می‌گوید ما زمین داده ایم! اصلاً نداده‌اند.

شهردار کلانشهر ارومیه با طرح این سوال که چرا زمین مورد نیاز برای ساماندهی ضایعات‌فروشان از سوی دستگاه متولی امر تاکنون تحویل داده نشده است؛ گفت:  باید یک میدان میوه و تره‌باری داشته باشیم به صورت جامع و استاندارد، که برای همین منظورصد هکتار زمین خواستم بعد گفتند صد هکتار زیاد است گفتیم ۷۰ هکتار بدهید، هنوز نداده اند! ولی هر جا هم می‌نشینند بعضی‌های می‌گویند که ما زمین را دادیم!

دکتر حسین مهدی‌زاده در ادامه سخنان خود در مورد مطالعات مشاغل مزاحم شهری هم به ۱۸ مورد مطالعه مشاغل مزاحم شهری نیز اشاره کرد و خاطر نشان ساخت:  ۱۸ مورد شهرداری برای مشاغل مزاحم شهری از سنوات قبل مطالعه کرده درخواست کتبی داده از دستگاه‌های متولی که زمین تأمین بکنند.

 

وی افزود: این قضیه ۱۳ هکتار را صورتجلسه کردیم ۱۳ هکتار برای ضایعات فروشان دنبالش هستیم، چرا این زمین تا به امروز تحویل داده نشده؟!

شهردار کلانشهر ارومیه عدم تحویل زمین و معارض داشتن ملک مدنظر برای ساماندهی ضایعات فروشان را ازعمده موانع موجود در این زمینه برشمرد و افزود:  چرا به نام ضایعات فروشان از دولت زمین می‌گیرند ولی الان زمین ما ۱۳ هکتار مانده و بقیه اش هم حالا ۱۳ هکتار هم معارض دارد! کل زمین معارض دارد!

وی عنوان کرد: اجرای طرح ساماندهی  نیازمند این است که این مشاغل مکان یابی بشود تسهیلات داده بشود و سیما و چهره شهر هم از لحاظ مباحث ترافیکی و هم از لحاظ سیما و منظر و خیلی از مسایل دیگر کارسازی بشود.

Print
362 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان