• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

اهمیت و جایگاه بسیار بالای ارومیه برای ترکیه/قدمت کنسولگری ترکیه در ارومیه به 150 سال می رسد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

اهمیت و جایگاه بسیار بالای ارومیه برای ترکیه/قدمت کنسولگری ترکیه در ارومیه به 150 سال می رسد

سفیر جمهوری ترکیه در ایران تأکید کرد:

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه، سفیر و هیئت دیپلماتیک جمهوری ترکیه در ایران با شهردار ارومیه دیدار و تبادل نظر کردند.

در این دیدار دریا اؤرس سفیر جمهوری ترکیه در ایران با اشاره به روابط بسیار خوب بین ایران و ترکیه خواستار گسترش هرچه بیشتر روابط بین شهرهای این دو کشور شد.

وی افزود: از دیدار شهردار ارومیه بسیار خرسندیم چرا که این شهر هم مرز با کشورمان، از اهمیت بسیار بالا و جایگاه ویژه ای برای ترکیه برخوردار است.

سفیر جمهوری ترکیه در ایران گفت:  سابقه کنسولگری ترکیه در ایران به 150 سال پیش برمی گردد.

اؤرس ادامه داد: ما در کنار یکدیگر کارهای بسیار خوبی را می توانیم به سرانجام برسانیم و امیدواریم که روابط بین شهرداری های دو کشور خارج از مسائل سیاسی و دیپلماتیک گسترش یابد.

وی تصریح کرد: هرچقدر روابط بین شهرهای مرزی گسترش یابد از لحاظ اقتصادی و همچنین امنیتی شاهد بهبود شرایط در منطقه خواهیم بود که به نفع دو کشور است و در این راستا باید همکاری های دوجانبه شکل بگیرد.

اؤرس تأکید کرد: در هنگام گشت و گذار چند ساعته برای شناخت ارومیه، آن را شهری بسیار زیبا، تمیز و منظم دیدم و برای این کار به مجموعه شهردار و شهرداری ارومیه تبریک می گویم و امیدوارم باز امور شهرداری اینچنین خوب پیش برود.

سفیر ترکیه در ایران خاطرنشان کرد: باید توانمندی های ارومیه در ترکیه معرفی شوند و تبلیغ هایی از گنجینه های تاریخی و گردشگری ارومیه در شهرهای ترکیه و به ویژه شهرهای مرزی داشته و همچنین تبلیغ شهرهای ترکیه را نیز در ارومیه را نیز شاهد باشیم.

اؤرس یادآور شد: امیدوارم این دیدار در شرایطی که ترکیه و ایران هر دو در دوران سختی بسر می برند و تحت فشارهای منطقه ای و بین المللی هستند، سرآغاز خوبی برای روابط حسنه شهرهای مرزی دو کشور باشد.

سفیر ترکیه در این دیدار از شهردار ارومیه جهت دیدار و بازدید از سفارت ترکیه در تهران دعوت به عمل آورد.

Print
389 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان