• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

ایجاد فرصت‌های شغلی و سرمایه گذاری گامي موثر در حذف حاشیه‌نشینی
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

ایجاد فرصت‌های شغلی و سرمایه گذاری گامي موثر در حذف حاشیه‌نشینی

به گزارش روابط عمومي شهرداري اروميه؛ اسلام آباد، علی‌آباد، حسین‌آباد حاجی پیرلو، وکیل آباد، کوی لاله سالار، قره باغ و روستاهای الواج و دیگاله از مناطق حاشیه ‌ای ارومیه به شمار می‌روند که طبق برنامه پنجم توسعه 25هزار نفر تاکنون در این مناطق ساماندهی شده اند.

همچنین از 7 ماه پایانی سال 91، با افزایش ساخت و سازهای حاشیه شهر ۷۵۰ هکتار به محدوده شهر اضافه شده است، اما این اقدامات دردی را دوا نکرده است و هر روز بر تعداد حاشیه نشینان افزوده می‌شود. در این‌باره باخالد حاتمی،  عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت و گویی انجام داده ایم که در ادامه می آید؛

وضعیت حاشیه نشینی درشهر ارومیه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

حاشیه نشینی همراه و همزاد با مهاجرت و از ویژگی‌های جدایی‌ناپذیر رشد شهری است و  شهر ارومیه نیز از مقوله حاشیه نشینی جدا نیست و این معضل پیوسته در حال رشد است.

دلایل اصلی حاشیه نشینی چیست؟

برخورداری از امکانات رفاهی و خدماتی، فرصت‌های شغلی متنوع، کسب درآمد و وضعیت مطلوب شهرها از جمله دلایل اصلی حاشیه نشینی در شهرهاست.

آیا به حاشیه نشینان ارومیه ای خدمات ارائه می‌شود؟

براساس طرح تفصیلی جدید بسیاری از حاشیه‌های شهر ارومیه به محدوده اضافه شد و با اضافه شدن حاشیه ارومیه به داخل شهر مانند هسته مرکزی به شهروندان این محدوده خدمات ارائه می‌شود.

حاشیه نشینی چه پیامدهایی دارد؟

افزایش آسیب‌های اجتماعی ، محروم ماندن هسته مرکزی شهر از برخی خدمات به دلیل توزیع خدمات در این مناطق، زشت شدن چهره شهر ، افزایش ساخت ساز‌های غیرمجاز و غیراصولی و مراکز بهداشتی از جمله پیامدهای منفی حاشیه نشینی است و با وجود این پیامدها ، این معضل نویدبخش این است که شهر در حال رشد و تکامل است.

چه راه حلی را برای رفع معضل حاشیه نشینی مطلوب می‌دانید؟

این معضل با انجام اقداماتی چون ایجاد فرصت‌های شغلی و سرمایه گذاری در محیط‌های روستایی و شهر‌های کوچک و همچنین توسعه گردشگری در این محیط‌ها رفع خواهد شد و مادامی که اختلاف توسعه یافتگی داشته باشیم در نقاط مختلف شهر شاهد افزایش معضل حاشیه نشینی خواهیم بود.

Print
564 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان