• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

ایجاد منطقه تفریحی و گردشگری در روستاهای بند و امام‌زاده ارومیه
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

ایجاد منطقه تفریحی و گردشگری در روستاهای بند و امام‌زاده ارومیه

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه؛ شهر ارومیه همواره با رمزو رازهای زیادی برای گردشگران آن همراه بوده است و گردشگران پس از سفر به ارومیه مبهوت و شیفته زیبایی‌های تاریخی، فرهنگی و معنوی ارومیه می‌شوند. با توجه به این تفاسیر و از آنجایی که یکی از مهم‌ترین بنیان‌های توسعه پایدار، پرداختن به موضوع گردشگری است که از فاکتور های اساسی درآمدزایی و پیشرفت شهر ا بشمار می آید و در جذب گردشگر و رشد صنعت توریسم و  به دنبال آن سرمایه گذار نقشی اساسی دارد و این امر نیز از دغدغه های اصلی شورای اسلامی و شهرداری ارومیه است. در این باره با «هادی سید ذاکر»، رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه گفت‌و‌گویی را انجام دادایم که در ادامه می آید .

روند  سرمایه گذاری در شهر ارومیه چگونه است ؟

 به منظور تسهیل سرمایه گذاری، شیوه نامه‌ای برای چگونگی جذب و همکاری با سرمایه گذاران تنظیم شده و به تمام شهرداران کشور ابلاغ شده است، که بر اساس آن در شورای اسلامی شهر نیز تصمیم گیری شده و چگونگی رعایت شیوه نامه و جذب سرمایه گذاری به شهردارارومیه ابلاغ می شود، بعد ازآن نیز نحوه سرمایه گذاری ابتدا در کمیسیون بررسی و بعد به کمیسیون عالی سرمایه گذاری به ریاست شهردار ارجاع می شود و بعد از طی شدن این مراحل با رعایت مفاد شیوه نامه‌ای، شهردار با سرمایه گذار داخلی و خارجی وارد مذاکره می‌شود.

کدام پروژه‌های سرمایه گذاری در شهر ارومیه در حال اجرا است؟

مجتمع تجاری تفریحی رزت، مجتمع سرمایه گذاری اوریاد، و مجتمع تجاری و تفریحی تکبیر فتح، تقاطع غیر هم سطح آذربایجان و سرو از جمله پروژه‌های سرمایه گذاری در دست اجرا است.

برای جذب گردشگری در شهر ارومیه نیازمند سرمایه گذار برای اجرای پروژه‌های گردشگری هستیم، در راستای جذب سرمایه گذار چه برنامه‌های را انجام می‌دهید؟

 برای جذب سرمایه گذاری اقدام به تبلیغات محیطی در شهر ارومیه و برگزاری نمایشگاه‌های سرمایه گذاری در کشور کرده و همچنین در اردیبهشت سال ۹۵، جشنواره بزرگ سرمایه گذاری برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری در شهر ارومیه برگزار می‌شود.

شهرداری ارومیه برای جذب سرمایه گذاری برای اجرای پروژه‌های گردشگری چه تسهیلاتی را ارائه می‌دهد؟

شهرداری ارومیه تسهیلاتی چون تخفیف در پروانه ساخت و زمین برای برای اجرای پروژه به سرمایه گذار ارائه می‌دهد تا سرمایه گذاران با آسودگی و امنیت کامل در شهر سرمایه گذاری کنند.

آیا طرح جامع سرمایه گذاری و گردشگری در شهر ارومیه پیاده می‌شود؟

بله، طرح تدوین سند جامع سرمایه گذاری و گردشگری در شهر ارومیه برای توسعه صنعت سرمایه گذاری و گردشگری در شهر ارومیه در حال اجرا است.

برای توسعه صنعت گردشگری در شهر ارومیه باید چه کاری انجام داد؟

برای توسعه صنعت گردشگری در شهر ارومیه باید زیرساخت‌ها و بستر‌های لازم برای جذب گردشگر در شهر ارومیه تحقق یابد.

چه پروژه‌هایی در سال ۹۵برای جذب گردشگر به شهر ارومیه اجرا می‌شود؟

راه اندازی ترموای برقی، رینگ دوم کمربندی و دنیای بازی مدرن، ایجاد منطقه تفریجی و گردشگری در روستای بند و امام‌زاده از پروژه‌هایی اجرایی در سال ۹۵ به منظور جذب گردشگر است. 

Print
1609 رتبه بندی این مطلب:
2/0
دی ان ان