• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

بالاخره پس از کش و قوس یک و نیم ساله مالکیت زمین ۸۸۰۰ مترمربعی خیابان حسنی به شهرداری ارومیه بازگردانده شد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

بالاخره پس از کش و قوس یک و نیم ساله مالکیت زمین ۸۸۰۰ مترمربعی خیابان حسنی به شهرداری ارومیه بازگردانده شد

شهردار کلانشهر ارومیه  گفت:  بالاخره پس از کش و قوس یک و نیم ساله مالکیت زمین ۸۸۰۰ مترمربعی خیابان حسنی به شهرداری ارومیه بازگردانده شد.
دکتر حسین مهدی‌زاده شهردار کلانشهر ارومیه با بیان اینکه در سال ۱۳۹۵ قطعه زمین متعلق به شهرداری به مساحت ۸۸۰۰ مترمربع در قبال تسویه بدهی ۱۹/۵ میلیارد تومانی طی مبایعه‌نامه‌ای به بانک شهر واگذار شده بود گفت: با تلاش‌ها و رایزنی‌های گسترده با هیئت‌مدیره بانک شهر و طی مراحل حقوقی لازم؛ مبایعه‌‌نامه واگذاری ملک به بانک شهر فسخ و اقاله شد که بر اساس آن، مالکیت زمین ۸۸۰۰ مترمربعی خیابان حسنی به شهرداری ارومیه بازگردانده شد.

شهردار کلانشهر ارومیه با اشاره به ارزش چندین برابری این ملک در مقایسه با بدهی شهرداری به بانک شهر و ناعادلانه بودن واگذاری این ملک به بانک، اظهار داشت: با همراهی و همکاری اعضای شورای اسلامی شهر، بازگرداندن این ملک در طول یک و نیم سال گذشته در دستور کار مجموعه مدیریت شهری قرار گرفت که خوشبختانه در نتیجه تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر، از خروج این ملک از ید شهرداری جلوگیری و با حفظ و تثبیت مالکیت شهرداری بر زمین یادشده در خصوص بازپرداخت بدهی شهرداری با بانک شهر نیز توافق حاصل شد.

دکتر مهدی‌زاده با تاکید بر اهمیت و اولویت موضوع صرفه و صلاح شهرداری درتمامی برنامه ها وانجام معاملات خاطرنشان ساخت: سیاست‌های مدیریت شهری بر حفظ منافع و رعایت صرفه و صلاح شهرداری ارومیه استوار بوده و همراهی اعضای محترم شورای اسلامی شهر در فرآیند بازگرداندن این ملک به مالکیت شهرداری، گره‌گشا و موثر بوده است.

شهردار کلانشهر ارومیه از طرح موضوع تعیین کاربری و میزان تراکم مجاز این زمین در کمیسیون ماده ۵ تغییرات طرح تفصیلی خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون ماده ۵ کاربری این ملک تجاری و خدماتی و با سطح اشغال صددرصد، سه طبقه زیر زمین و ۷ طبقه بالای پیلوت تعیین شده است که یا توجه به تراکم مصوب، متوسط ارزش ریالی آن در حال حاضر حدود هشتصد میلیارد تومان برآورد می‌شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود از اعضای شورای اسلامی شهر و روسای نهادها و دستگاه‌های نظارتی، بازرسی و قضایی استان که در حل و فصل این موضوع، مجموعه مدیریت شهری را یاری نموده‌اند ابراز قدردانی کرد.

Print
381 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان