• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

با توجه به تغییرات اقلیمی ناچار به کاهش مصرف آب هستیم/ضرورت تعامل بین مدیریت شهری و دانشگاه در راستای انتخاب گونه های درختی مناسب
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

با توجه به تغییرات اقلیمی ناچار به کاهش مصرف آب هستیم/ضرورت تعامل بین مدیریت شهری و دانشگاه در راستای انتخاب گونه های درختی مناسب

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه :

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه، توماج وحیدافشار در جلسه "طراحی، توسعه، حفظ و نگهداری فضای سبز" با تشریح پتانسیل گونه‌های بومی درختان منطقه آذربایجان غربی و ارومیه اظهار کرد: ضروری است توانمندی علمی دانشگاه ها به کمک بخش اجرایی مدیریت شهری بیاید.
وی با بیان اینکه بلوط یکی از گونه های بومی و غنی آذربایجان غربی است، افزود: در ارومیه کسی با گونه ارزشمند بلوط آشنایی نداشته و ضروری است در انتخاب گونه های مناسب درختی که در تخصص مراکز دانشگاهی است، پژوهش های لازم انجام گیرد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: امیدواریم نشست های تخصصی بین مدیریت شهری و دانشگاه منجر به عقد تفاهم نامه‌ای بین فضای سبز و دانشگاه شود.
وحیدافشار با اشاره به تغییرات اقلیمی و ضرورت کاهش مصرف آب در ارومیه ادامه داد: چمن گیاه بومی ارومیه و ایران نیست و با وضعیت تنش آبی کنونی مجبور به جایگزینی گونه‌های مشابه و بومی با چمن هستیم تا علاوه بر نیاز کمتر به آب، تاب‌آوری بیشتری نیز داشته باشد.
وی تصریح کرد: امروز نیازمند حرکت به سمت زیست محوری و افزایش تعداد درختان سطح و حواشی شهر هستیم؛  درختانی که حداکثر فتوسنتز را انجام داده، اکسیژن مورد نیاز شهر را تامین و آلودگی ناشی از ترافیک و سایر آلاینده‌ها را مهار کرده و بتوانند سرانه اکولوژیک فضای سبز  و درختی ارومیه را نیز افزایش داده و به سطح استاندارد برسانند.
وحیدافشار عنوان کرد: طرح احداث کمربندی سبز ارومیه باید به طور جدی مورد توجه قرار گرفته و در کنار احداث آن، مسائل اقتصادی و گردشگری نیز بررسی شود.
سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه خواستار تدوین شیوه‌نامه هرس درختان، استفاده از مخازن ذخیره آب هیدرواستاتیک، ایجاد باغهای تخصصی و گلخانه‌ها در اراضی داخل شهر و کاهش استفاده از سموم کشاورزی شد.

Print
304 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان