• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

با همکاری شهرداری؛ مراسم شیرخوارگان حسینی در مصلی ارومیه برگزار شد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

با همکاری شهرداری؛ مراسم شیرخوارگان حسینی در مصلی ارومیه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، همزمان با روز جهانی علی اصغر(ع) ، طفل شش ماهه امام حسین (ع) مراسم شیرخوارگان حسینی با همکاری شهرداری ارومیه، بخش بانوان معاونت فرهنگی سپاه آذربایجان غربی و نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان غربی بر گزار شد.

این مراسم که به سنت چند سال اخیر در داخل و خارج از کشور برگزار می شود، در مصلی شهر ارومیه با شکوه هرچه تمام تر برگزار شد.

مصلای امام خمینی (ره) ارومیه از ساعت هشت صبح امروز میزبان مادران با نوزادان و شیرخوارگانشان بود تا با زمزمه لالایی برای علی اصغر با رباب همدردی کنند.

مادرانی که کودکانشان را به نشانه عزای علی اصغر سبز و سیاه پوش کرده بودند، با بلند کردن نوزادان و شیرخوارگانشان بر روی دست هایشان اعلام کردند که حاضرند فرزندانشان را همچون امام حسین (ع) که علی اصغر را در راه اسلام تقدیم کرد، در راه اسلام فدا کنند.

مراسم شیر خوراگان حسین با مداحی دو نفر از مداحان و شاعران آئینی شاخص و صاحب ‌نام آذربایجان غربی حاج حسین فرازی و حاج سلطان زاده مملو از فضای معنویت و عزاداری حسینی شده بود.

در این میان بانوانی هم بودند که آمده بودند که به طفل شیرخوار حسین(ع) متوسل شوند تا شاید خداوند به آبروی این شهید کربلا به آنها نیز فرزندی عطا کند.

مادرانی هم بودند تا از مراسم منتصب به طفل شش ماهه رباب شفای کودکان مریض احوالشان را بگیرند و آنها را برای همیشه بیمه حسینی کنند.

 محیط مصلای امام خمینی (ره) ارومیه امروز از حضور پرشور و بی سابقه مادران و شیرخوارگان حسینی پر بود تا به همه دشمنان اسلام ثابت شود که مسلمانان همواره حاضرند در هر زمان که نیاز شد حتی فرزندانشان را برای دفاع از اسلام تقدیم کنند.

 

Print
824 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان