• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

برای اولین بار در کشور  صورت گرفت؛ نصب اولین ایستگاه اشتراک دوچرخه هوشمند در ارومیه
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

برای اولین بار در کشور صورت گرفت؛ نصب اولین ایستگاه اشتراک دوچرخه هوشمند در ارومیه

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه؛ سیروس ذاتی با  اشاره به نصب 12 ایستگاه هوشمند در ارومیه ، اعلام کرد:  اولین ایستگاه آن در میدان انقلاب درحال  راه اندازی است  که به تدریج  درسایر ایستگاه ها نیز این کار صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه سیستم اشتراک دوچرخه هوشمند برای اولین بار در کشور در شهر ارومیه اجرا می شود،  تاکید کرد:  الگوی این طرح برگرفته از جدیدترین تکنولوژی های دنیا است  که به همت مشاورین فنی و کارشناسان ترافیک  شهر ارومیه  به طور کامل بومی سازی شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری در ادامه خاطر نشان کرد: برای تجهیز ایستگاههای دوچرخه هوشمند در بخش اول فاز اول این پروژه تعداد 240 دستگاه دوچرخه خریداری شده که در 12 ایستگاه مستقر خواهند شد و مدیریت و خدمات آن به صورت تمام هوشمند خواهد بود و همچنین لازم به ذکر است که اجرای آن با همکاری معاونت برنامه ریزی شهرداری صورت می گیرد.

به گفته ذاتی امروزه استفاده از آن دسته از وسایل حمل و نقل عمومی که کمترین آلودگی را برای محیط زیست دارند، یکی از شاخص های مهم توسعه شهری محسوب می شود و  دوچرخه نیز  به عنوان یک مُد حمل و نقل پاک، ضمن کاهش آلودگی هوا و ترافیک نقش بسزایی در سلامتی، نشاط و تندرستی شهروندان دارد.

Print
1086 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان