• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

بررسی میزان رسیدگی به در خواست ها در شهرداری منطقه 4؛ تشکیک در الکترونیکی بودن عنوان سیستم الکترونیکی فعلی شهرداری
Anonym
/ دسته ها: اخبار شهرداری

بررسی میزان رسیدگی به در خواست ها در شهرداری منطقه 4؛ تشکیک در الکترونیکی بودن عنوان سیستم الکترونیکی فعلی شهرداری

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه،ارباب رجوع در ادارات به عنوان مشترى کالا و خدمات شناخته می شود و بدون شک شایسته احترام است. کارمندى هم که پشت میز خود نشسته و مشغول انجام کار ادارى روزمره است، به همین احترام متقابل نیاز دارد. اخلاق خوش داشتن و تلاش براى حفظ معیار هاى این اخلاق خوش، نکته اى است که بر میزان رضایت دو طرف تأثیر مى گذارد.

زمانی که سخن از تکریم ارباب رجوع به میان می آید، توجه به رفتارهایى اهمیت پیدا می کند که قرار است از سوى کارکنان یک مجموعه صورت گیرد، به این معنى که این افراد باید در حین مواجهه با مخاطبان خود مى بایست چه رفتارهایى داشته باشند، تا رضایت مراجعه کنندگان را در پی داشته باشد؟

این روزها در روابط مشترک ارباب رجوع و کارمندان مسائل مختلفی مشاهده می شود که شاید تا چند سال پیش کمتر مورد توجه بوده و یا برداشت هاى دیگرى از آنها وجود داشته است. بی‌توجهی به مسئولیت‌های محوله، اهمال درانجام وظایف و تاخیر حضوردر محل کار ازجمله مواردی است که همواره مورد اعتراض ارباب رجوع در ادارات بوده است.

در ادامه سلسله گزارش هایمان از میزان رضایت شهروندان از عملکرد سازمان ها و مناطق و ارزیابی طرح تکریم ارباب رجوع در آنها در این شماره به سراغ شهرداری منطقه 4 واقع درخیابان عطایی رفتیم تا میزان رضایت مردم را ازاین منطقه جویا شویم.

*مردم چه می گویند؟

«رضا» که در طبقه همکف بر روی صندلی نشسته از نحوه رسیدگی به درخواست پروانه اش رضایت کامل دارد و می گوید: در مدت 3 روز به درخواستش رسیدگی و به نتیجه منتهی شده است.

«علیرضا» 40 ساله که تقاضای آسفالت کشی کوچه به دلیل عقب نشینی خانه اش را دارد از نحوه برخورد کارمندان رضایت کامل دارد و می گوید: مراحل رسیدگی به درخواست ها بین کارمندان به طور منظم و با سرعت انجام می گیرد.

«آرش» 25 ساله که در جلوی ساختمان شهرداری به همراه تعدادی ارباب رجوع پوشه بدست منتظر مامور رسیدگی است، از اینکه بازدید های به صورت گروهی انجام می پذیرد گلایه می کند و می گوید: اگر زمان معینی برای بازدید ها از قبل تعیین گردد تا راس آن ساعت بازدید انجام پذیرد، این همه آدم دنبال مامور فنی کوچه به کوچه راه نمی افتند تا نوبت بازدیدشان شود.


خانمی که کمی بی حوصله به نظر می رسد از عدم دسترسی به شهردار و کارکنان و زیاد بودن جلسه ها گلایه مند است و می گوید: کارمندان یا حضور ندارند و یا اکثرا در جلسه هستند.

پسر جوانی که در رشته عمران تحصیل می کند و نخواست نامش را بگوید از سیستم الکترونیکی شهرداری اضهار نارضایتی می کند و می گوید: نحوه درخواست و پیگیری آن در این سیستم خیلی ابتدایی است و تفاوت چندانی جز در حمل برگه درخواست که قبلا بدست مردم انجام می گرفت الان از طریق سیستم، با روش سنتی ندارد.

*شهردار چه می گوید؟

برای پاسخ به سوال ها و انتقاد های و همچنین انتقال میزان رضایمندی مردم به محل کار شهردار منطقه 4 می رویم. اسماعیل جباری شهردار منطقه 4 که در دفتر خود را جز در موارد خیلی کم، اکثراً بر روی شهروندان باز می گذارد، در مورد انتقاد از سیستم الکترونیکی شهرداری از ارتقای این سیستم در ماه های آینده خبر می دهد و اضافه می کند: با ارتقای این سیستم خیلی از ایرادات شهروندان بر سیستم فعلی رفع می شود و پاسخگوی نیاز شهروندان در این زمینه خواهیم بود.


وی تصریح کرد: هدف ما از ارتقای سیستم کاهش مراجعات حضوری و سرعت در ارائه خدمات به شهروندان می باشد.

جباری درباره زمان و چگونگی بازدید های مامور فنی گفت: زمان بازدید ها از قبل از طریق ارسال پیام کوتاه و یا تلفنی به شهروندان اطلاع داشته می شود تا وقت مردم گرفته نشود.

در پایان با توجه به بافت قدیمی منطقه 4 شهرداری ارومیه که متشکل از مراکز اصلی تجاری و همچنین بازار سنتی ارومیه است. حجم انبوهی از جمعیت در این منطقه مشغول کسب و کارند و نیز مزید بر اینها مشکلات معابر تنگ و الزامی بودن عقب نشینی خانه ها علیرغم میل مالکیشان در صورت نوسازی، روزانه تعدا زیادی از مردم ارومیه را به منظور پیگیری درخواستشان راهی منطقه 4 می کند.

اولین چیزی که شهروندان در بدو ورودشان در ساختمان این منطقه احساس می کنند، آرامش و سکونی است که در کنار انجام امور حاکم است و اطمینان خاطری است از نتیجه بخش بودن درخواستشان.

همانگونه که در گزارش آمده بیشتر مراجعین از نحوه برخورد کارکنان و رسیدگی به درخواستشان راضی هستند و تنها گلایه آنها از سیستم الکترونیکی شهرداری می باشد که امید است با رفع هرچه سریعتر این مشکل رضایتمندی مردم مردم به میزان مقبول و مورد انتظار برسد.
Print
867 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان