• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه: «خط آسمان» طرحی برای ساماندهی معابر شهری است
Anonym

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه: «خط آسمان» طرحی برای ساماندهی معابر شهری است

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، دکتر میرعلی محمدی با بیان اینکه اکنون بر اثر ناهمگونی در ساخت و ساز های شهری شاهد جلوه های نامنظم در معابر شهر ارومیه هستیم، بیان کرد: به منظور حذف ناهمگونی ها در ساخت ساز شهری، اجرای طرح خط آسمان توسط مدیریت شهری ارومیه در حال مطالعه است .

وی با بیان اینکه با اجرای طرح خط آسمان تمام معابر شهری ساماندهی می شوند، اظهار کرد: در این طرح ارتفاع ساخت و ساز ها بر اساس عرض معبر مشخص می شود به عنوان مثال در کوچه ها با عرض هشت تا ده متری باید ارتفاع خط آسمان معادل 5/1 برابرعرض معبر در کوچه باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه رعایت خط آسمان به منظور تنظیم ارتفاع موزون ساخت و ساز های شهری امری ضروری است، بیان کرد: طی سالیان گذشته اجرای طرح خط آسمان توسط یکی از مشاوران شهر سازی مورد آزمون قرار گرفت ولی به دلایلی چون عدم استقبال عموم و مسئولان شهری تامدت ها راکد ماند.

وی بااشاره به دلایل راکد ماندن طرح خط آسمان، عنوان کرد: عدم تمکین مردم و به طور کلی انبوه سازان ساختمانی، عدم تناسب وضعیت اقتصادی، عدم توجه عموم مردم به موضوع زیبا سازی شهری و سوء مدیریت حاکمیتی در شهر ها توسط مسئولان دولتی به دلیل لحاظ ننمودن وضعیت اقتصادی مردم و در نتیجه ارگان های مربوطه در این باره از جمله شهرداری ارومیه و سازمان نظام مهندسی از جمله دلایل عدم اجرا بود.

دکتر محمدی با بیان اینکه اجرای طرح خط آسمان در طرح جامع تفصیلی جدید ارومیه پیش بینی شده است، بیان کرد: باید طرح خط آسمان به منظور تدوین یک سیستم منظم برای شهر سازی در تعدادی از خیابان های جدید الاحداث شهری و یا در ساختمان های نیاز به تجدید بنا به مورد اجرا گذاشته شود.

وی خاطر نشان کرد: طرح خط آسمان پس از تدوین توسط مشاور طرح تفصیلی و سازمان های زیر ربط چون اداره کل راه و شهر سازی، شهرداری و شورای اسلامی شهر ارومیه تصویب و پس از تصویب آن در شورای عالی معماری و شهر سازی کشور با ابلاغ آن به شهرداری ارومیه به مورداجرا گذاشته می شود.
Print
1008 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان