• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

برگزاری جشنواره فرهنگی و گردشگری بیدمشک
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

برگزاری جشنواره فرهنگی و گردشگری بیدمشک

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه اعلام کرد: جشنواره فرهنگی و گردشگری بیدمشک از پنجم تا هفتم فروردین ماه برگزار می‌شود.

به گزارش امور ارتباطات سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه، محمد نقی‌پور افزود: هدف از برگزاری این جشنواره توجه به برندسازی شهری محصول بیدمشک در ارومیه بوده که محصولات فرعی آن اعم از عرق و نقل بیدمشک از سوغاتی‌های معروف و محبوب این شهر است که عرق آن خاصیت درمانی نیز دارد.

وی با بیان اینکه بیدمشک و آیین‌های چیدن، فروش و عرق‌گیری آن جزء فرهنگ و سنن ارومیه است، تصریح کرد: همه ساله در آستانه نوروز و چندین روز پس از نوروز شاهد مراسمات مرتبط با بیدمشک در منازل شهروندان هستیم که ضرورت برگزاری چنین جشنواره‌ای را دوچندان می‌کند.

به گفته وی مدیریت شهری در راستای ارج نهادن به فرهنگ مردم ارومیه اقدام به کاشت درختان بیدمشک در سطح کرده و شکوفه‌های بیدمشک که پیش‌پیشا نامیده می‌شوند، همه ساله در این ایام، معابر شهر را عطرافشانی می‌کنند و از وظایف مدیریت شهری برگزاری چنین جشنواره‌هایی برای فرهنگ و فولکلور ساکنان محدوده شهری ارومیه بوده که این فرهنگ و فولکلور نه تنها از دهه‌ها بلکه سده‌های گذشته تا کنون در سطح شهر تداوم داشته و باید احیا و همچنان ادامه داشته باشد.

نقی‌پور یادآور شد: جشنواره بیدمشک در خیابان دفاع مقدس و محوطه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری برگزار می‌شود و علاقمندان به شرکت در آن می‌توانند همه روزه در طول ایام برگزاری جشنواره در آن حضور یافته و  از بخش‌های متنوع فرهنگی، هنری و فولکلوریک آن بهره‌مند شده و بازدید کنند.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در تلاشیم سال‌های آینده این جشنواره به صورت ملی و حتی بین‌المللی برگزار شود.

Print
30 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان