• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

بهترین راه حل کاهش ترافیک؛ آموزش فرهنگ ترافیک است
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

بهترین راه حل کاهش ترافیک؛ آموزش فرهنگ ترافیک است

برآورده نشدن نیازهای مردم در برنامه‌ریزی های شهری و سکنی‌دادن مردم در یک محل در کلان‌شهرها از دلایل اصلی ایجاد ترافیک در سطح شهر است. مردم با برنامه‌ریزی برای سفرهای درون شهری، نقش مهمی در ایجاد ترافیک دارند اما می‌توان با آگاهی‌دادن به آنان در مورد استفادة بهینه از وقت، انرژی، سوخت و تأثیر مردم در افزایش ترافیک و آلودگی شهر، باعث کاهش ترافیک شد.

بررسی‌ها نشان داده است که بهترین راه کنترل ترافیک و به مفهوم دیگر به حداقل رسانیدن ضرر و زیان ناشی از آن، استفاده از سه گروه عواملی است که شاید بتوان آنها را به صورت مثلث سه اصل که به مثلث اصول سه‌گانه موسوم است بیان کرد که شامل: مهنـدسی ، آمـوزش و اجـرای مقـررات است.

البته می‌توان گفت که امــروزه اصـل دیگـری با عنوان شـرایـط محیطـی و اقلیمی بـه آن افــزوده شده است.

بهترین راه‌حل این معضل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی؛ آموزش فرهنگ ترافیک است. آموزش ترافیک به صورت بنیادی و فرهنگی بهتر است از گروه‌های سنی پایین و از سطوح کودکستان و دبستان و سپس مدارس راهنمایی و دبیرستان شروع شود تا این فرهنگ از کودکی در خمیر نسل آینده حک شود. علاوه بر انسان که اولین عنصر تشکیل‌دهندة ترافیک است، با عامل دیگری روبرو هستیم و آن راننده است که باید فرهنگ استفاده از وسیله نقلیة خود و کاربرد آن را به خوبی بداند و بشناسد تا بتواند به صورتی رانندگی کند که خود انتظار دارد. باید توجه داشت که آموزش باید به طور مداوم و مستمر برای این گروه از رانندگان که نقش بسیار حساسی را در ترافیک شهرها به عهده دارند، انجام بشود. جاده‌ها و راه‌های ما باید با تکیه بر اصول مهندسی ترافیک طراحی و احداث شود؛ و از کیفیت ایمنی و ضریب اطمینان مطلوب برخوردار و به علامات شناخته شدة بین‌المللی مجهز باشند نه علائم دیگر.

و نخستین روش برای ایجاد فرهنگ ترافیک در سطح این شهر باید توسط مسئولان انجام شود، در برآورده نشدن نیازهای مردم در برنامه‌ریزی های شهری و سکنی‌دادن مردم در یک محل در کلان‌شهرها از دلایل اصلی ایجاد ترافیک در سطح شهر است. مردم با برنامه‌ریزی برای سفرهای درون شهری، نقش مهمی در ایجاد ترافیک دارند اما می‌توان با آگاهی‌دادن به آنان در مورد استفادة بهینه از وقت، انرژی، سوخت و تأثیر مردم در افزایش ترافیک و آلودگی شهر، باعث کاهش ترافیک شد.

رئیس کمسیون عمران، برنامه ریزی وحمل ونقل شهری شورای اسلامی ارومیه، میر علی محمدی

Print
4576 رتبه بندی این مطلب:
4/0
دی ان ان