• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر ارومیه خبرداد: اختصاص 90 هکتار زمین برای حذف مشاغل مزاحم شهری
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر ارومیه خبرداد: اختصاص 90 هکتار زمین برای حذف مشاغل مزاحم شهری

محمد ستارپور با اشاره به انتقال خروج آلاینده صنفی به خارج ازشهر ارومیه ، بیان کرد: اخیراً دراین خصوص جلسه ای با حضور رئیس اتاق اصناف، نماینده راه وشهرسازی ، اتحادیه های صنفی مشاغلی چون فلزکاران و خدمات فنی اتومبیل، اداره صنعت، معدن و تجارت و محیط زیست آذربایجان غربی تشکیل یافت.

وی اضافه کرد: در این جلسه کارگروه انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهر و ساماندهی مشاغل مزاحم شهری تشکیل یافت و اداره صنعت،معدن و تجارت نیز وظیفه اجرایی کردن آیین نامه ابلاغی دولت در این خصوص را برعهده گرفت.

ستارپور ادامه داد: باید دستگاه عضو کارگروه در رابطه با ایجاد زیر ساخت های لازم برای مجتمع های صنفی همکاری لازم را انجام دهند و در صورت نیاز زمین مورد نیاز را برای ساخت مجتمع های صنفی در اختیار اتحادیه مربوطه قرار دهند.

وی در پاسخ به این گفته مسئولان استانی که یکی از موانع عمده انتقال صنوف آلاینده به خارج شهر اخذ هزینه اضافی در رابطه با صدور پروانه است، بیان کرد: شهرداری دررابطه با صدورپروانه به مجتمع های فوق طبق قانون عمل می کند و در این زمینه و برای اینکه صنوف آلاینده باعث برهم زدن سیمای شهری نشود تخفیف های را نیز اعمال می کند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به وجود بیش از 5 هزار واحد صنفی آلاینده در داخل محدوده قانونی شهری ارومیه شامل فلزکاران، خدمات فنی اتومبیل و سنگ تراشی ها ، آهن فروشی، صنایع چوبی و درودگران، بیان کرد: برای انتقال تمام صنوف آلاینده شهری به 5 سال زمان نیاز است.

وی استفاده از سرمایه گذاران برای ساخت شهرک های واحد های صنفی و تجمیع مجتمع صنفی را بسیار مهم دانست و گفت: در کنار این مهم باید دستگاه های اجرایی عضو کارگروه انتقال صنوف آلاینده شهری به خارج از شهر باید با هم تعامل داشته باشند.

Print
843 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان