• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر ،کلنگ زنی دو پروژه عظیم در شهر ارومیه
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر ،کلنگ زنی دو پروژه عظیم در شهر ارومیه

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس آذربایجان غربی در مراسم کلنگ زنی پارک موزه دفاع مقدس گفت: رزمندگان اسلام در روز سوم خرداد سال 61 از جان و مال خود گذشتند تا کیان مملکت حفظ شود.

وی افزود: بدون شک فتح خرمشهر از درخشانترین صفحات تاریخ انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر است که در شرایط اتحاد و انسجام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و در سایه هدایت های امام خمینی(ره) بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حاصل شد.

در این مراسم حجت الاسلام سیدمهدی قریشی امام جمعه ارومیه نیز با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: رزمندگان اسلام پس از 24 روز درگیری در روز دوشنبه سوم خرداد ماه 1361 شهر خرمشهر را از چنگال غاصبان آزاد کردند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه تصریح کرد: شهر خرمشهر به مدت 19 ماه در اشغال بعثی های عراقی بود که با مجاهدت، ایثار شهدا و جانبازان آزاد و سبب تغییر وجهه قدرت نظامی انقلاب اسلامی در دنیا شد.

امام جمعه ارومیه با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع) اظهار کرد: امام هفتم شیعیان مدت های طولانی را در زندان های هارون الرشید سپری کرد و شایسته است مومنین سیره زندگی آن امام همام را الگوی خود قرار دهند

مهندس مهدی چمران نیز، در مراسم کلنگ‌زنی تقاطع غیر همسطح جاده سرو به بلوار دانشگاه و کلنگ‌زنی پارک موزه دفاع مقدس با بیان اینکه آزادی خرمشهر یکی از بزرگترین وقایع تاریخ ایران است، اظهار داشت: یکی از شادترین روزهایی که در تاریخ ایران رقم خورده است آزادسازی خرمشهر توسط  سربازان جان بر کف اسلام بود که عاشقانه و با توکل بر خدا به پیش رفتند و پیروزی را از آن خود کردند.

وی افزود: بعد از آزادسازی خرمشهر تا سه ساعت اصحاب رسانه کشورهای بیگانه و غربی در پخش خبر تردید داشتند زیرا هیچ کسی باور نمی‌کرد خرمشهر در واپسین نفس‌های امید آزاد شود، عظمت و اهمیت آزادی خرمشهر به اندازه‌ای بود که رسانه‌های خارجی تا سه روز از پخش خبر سرباز زدند.

وی با تاکید بر این نکته که تعلل رسانه‌های خارجی از روی عمد بود، اظهار داشت: بزرگان کشورهای بیگانه با عدم پخش آزادی خرمشهر به دست سربازان اسلام میخواستند از عظمت این موضوع بکاهند که هیچ یک از این کارها پیروزی مردم ایران را کم رنگ نکرد.

رئیس شورای عالی استان‌های کشور گفت: بعد از آزادسازی خرمشهر دشمن تغییر استراتژی داد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از آزادسازی خرمشهر چیزی که مهم بود فشار سیاسی و تبلیغی دشمنان بود که بر ایران تحمیل می‌کردند تا ایران مجبور به تسلیم شود اما مقاومت ملت ایران، جان فشانی‌ها و ابتکارات نظامی که به کار بسته شد ایران را از بن‌بست پیش‌بینی شده دشمنان رها ساخت.

چمران در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: چیزی که در زمان جنگ روحیه مردم ایران را پایدارتر از قبل حفظ می‌کرد، روحیه خودباوری در ملت ایران بود که این روحیه در فتح خرمشهر تشدید شد و عاملی در پیروزی بود.

وی اظهار داشت: روحیه خودباوری ملت ایران از زمان شروع انقلاب، شروع هشت سال دفاع مقدس و در آزادسازی خرمشهر با مردم همراه بوده و این باور شهامت و شجاعت سربازان اسلام و انقلاب را دو چندان می‌کرد.

چمران با تاکید بر حماسه‌سازی‌های ملت ایران، افزود: ملت ایران روحیه خودباوری زمان جنگ خود را نیاز دارند تا با طرح‌های ابتکاری، طرح‌های بزرگ و عظیم بار دیگر در صحنه جهانی مطرح شود.

وی با بیان اینکه ملت ایران آن روحیه خودباوری را نیاز دارد و باید این راه را ادامه دهد و همان‌گونه که در گذشته مقابل دشمنان و متجاوزان ایستاد، گفت: همان‌گونه که ایران قبل از پیروزی در خرمشهر در جهان موردی برای بحث نبود با آزادسازی خرمشهر در عرصه جهانی مطرح شد و راه و وحدت ملت ایران الگویی برای دیگر کشورها شد.

رئیس شورای عالی استان‌های کشور خاطرنشان کرد: امروزه این ایستادگی و مقاومت را هم در صحنه‌های بین‌المللی و هم در مواضع داخلی نیاز داریم و باید همان مسیر را دنبال کنیم.

چمران افزود: امروزه فشارهای بین‌المللی بر ایران زیاد است، روزی انرژی هسته‌ای، روزی حقوق بشر، روزی موشک‌های دور برد و ...، همه زنجیروار به دنبال هم مطرح می‌شوند و دلیل سنجش ظرفیت پایداری ایران و ملت ایرانی است.

وی تصریح کرد: دشمنان می‌خواهند این مکتب اسلامی و الهی را که برای برپایی آن خون هزاران شهید ریخته شده به شکست بکشانند وگرنه همه می‌دانیم که همه موضوع‌های مطرح شده بهانه‌های بنی اسرائیلی است و جالب اینکه آمریکا دشمن بزرگ ایران نیز دستور از اولاد بنی اسرائیل می‌گیرد.

چمران گفت: آنچه که ما را استوار نگه خواهد داشت مقاومت ماست، انسجامی که بر پایه اتحاد ملی باشد راه رسیدن بر پیروزی است.

وی با اشاره بر اینکه برای پایداری نیازمند وحدت ملی هستیم، افزود: ملت ایران با پیروی از رهبر انقلاب اسلامی و همبستگی مسیری بهتر از مسیر پیروزی خرمشهر را تجربه خواهد کرد.

چمران خاطرنشان کرد: خداوند طرق هدایت، سبیل و مسیر پیروزی را به ما نشان خواهد داد به شرطی که خالصانه و مخلص در مسیر انقلاب و اسلام همچون شهدای خرمشهر و هشت سال دفاع مقدس که از جان و هستی خود گذشتند در این مسیر دنباله‌رو رهبر فرزانه خود باشیم و خواهیم دید که به پیروزی‌های بهتری می‌رسیم.

وی با تاکید بر حمایت از مسیر رهبری‌، افزود: ملت ایران پیروزی را که براساس حمایت و دنباله‌رویی مسیر رهبری است را تجربه کرده‌اند و به عینه شاهد پیروزی‌های بزرگ بوده‌اند.

چمران اظهار داشت: در انقلاب ملت ایران از همه چیز خود گذشتند تا به پیروزی رسیدند و انقلاب را به عنوان زلزله‌ای در تاریخ دنیا به ثبت رساندند.

وی با اشاره به این مطلب که انقلاب اسلامی ایران و هدایت رهبری الگوی راه بسیاری از کشورها قرار گرفت، خاطرنشان کرد: مسلمانان لبنان و فلسطین با اینکه زیربنای پیروزی را داشتند اما مسیر آن را نمی‌دانستند که با الگو برداری از رهبر کبیر انقلاب امام راحل به پیروزی رسیدند.

چمران گفت: پشت سر رهبری گام بردارید و با مقاومت، ایستادگی، پایداری، اقتصاد داخلی، مدیریت جهادی و عزم ملی قطعا به پیروزی خواهیم رسید.





































Print
1116 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان