• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

به ناوگان حمل و نقل عمومی ارومیه در چند دهه گذشته توجه نشده و اکنون شهر از حمل و نقل پویا و پاسخگو برخوردار نیست
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

به ناوگان حمل و نقل عمومی ارومیه در چند دهه گذشته توجه نشده و اکنون شهر از حمل و نقل پویا و پاسخگو برخوردار نیست

شهردار کلانشهر ارومیه گفت: به ناوگان حمل و نقل عمومی ارومیه در چند دهه گذشته توجه نشده و اکنون شهر از حمل و نقل پویا و پاسخگو برخوردار نیست.
دکتر حسین مهدی‌زاده که در مراسم گرامیداشت روز ملی هوای پاک در سالن آمفی تئاتر سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی سخن می‌گفت به وضعیت حمل و نقل عمومی ارومیه اشاره کرد و گفت: به ناوگان حمل و نقل عمومی ارومیه در چند دهه گذشته توجه ویژه‌ نشده و اکنون شهر از حمل و نقل پویا و پاسخگو برخوردار نیست.
وی ادامه داد: امروز بخشی از مخاطرات زیست محیطی در شهرها  آثار تراکم و تمرکز انسان‌ها و سبک زندگی آنها است.

دکتر مهدی‌زاده با بیان اینکه جهت کاهش آلودگی هوا باید به زیرساخت‌های ناوگان حمل و نقل عمومی نگاه ویژه کرد، افزود: مدیریت شهری متناسب با شکل شهرها به حمل و نقل عمومی توجه دارد و توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در دو بخش اتوبوس‌ و تاکسی در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد .

وی با اعلام اینکه ناوگان فرسوده ارومیه نیاز به بازسازی دارد، اظهار کرد: در این راستا مدیریت شهری ارومیه اقدام به نوسازی ناوگان با خرید ۵۵ دستگاه اتوبوس جدید و بازسازی تعداد ۲۰ دستگاه اتوبوس موجود کرده است .

شهردار کلانشهر ارومیه سهم تاکسی‌ها در ناوگان حمل و نقل عمومی ارومیه را  ۶۳ درصد عنوان کرد و گفت: برنامه‌ریزی لازم جهت نوسازی ۶۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده ارومیه نیز اتخاذ شده است.

وی مقوله فرهنگسازی ومشارکت شهروندان در کنار اقدامات مدیریت شهری را در داشتن شهری پاک بسیار با اهمیت دانست.

شهردار کلانشهر ارومیه با اشاره به شرکت‌های دانش بنیان، بیان کرد: شرکت‌های دانش بنیان در تحقق هوای پاک می‌توانند در کنار مدیریت شهری و دستگاه‌های زیست محیطی نقش مهمی را ایفا کنند.

وی ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی، توجه ویژه به انواع مدل‌های سفر سبز همچون پیاده‌روی و استفاده از دوچرخه، استفاده نکردن از سوخت‌های فسیلی و استفاده از انرژی خورشیدی در طراحی ساختمان‌های شهری به عنوان انرژی پاک در تامین گرمایش منازل را در داشتن هوای پاک بسیار موثر عنوان کرد.

Print
157 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان