• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

تجهیز قرائت خانه قرآن و عترت ارومیه به منابع اینترنتی و الکترونیکی
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

تجهیز قرائت خانه قرآن و عترت ارومیه به منابع اینترنتی و الکترونیکی

به گزارش روابط عمومي شهرداري اروميه، لطیفه مبین اظهار داشت: از جمله اقدامات مهم و اساسی که انجام گرفته توسعه کتابخانه‌های محلی در شهر ارومیه است که در راس آنها کتابخانه قرآن و عترت قرار دارد.

وی با ابراز خشنودی از اینکه کتابخانه قرآن و عترت ارومیه به امکانات موردنیاز تجهیز شده است، ادامه داد:

منابع اینترنتی و الکترونیکی در اعضای قرائت خانه گذاشته می‌شود.

این مسئول با اشاره به تلاش صورت گرفته برای تجهیز کتابخانه‌ها و فرهنگسراها و به روز کردن امکانات موردنیاز در این مجموعه‌ها، خاطرنشان کرد: باید تدابیر لازم برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و رشد یافتن آنها از نظر فکری و عقیدتی اتخاذ شود.

وي در بخش دیگری از سخنان خود سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری را به عنوان متولی فعالیت‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی در حوزه مدیریت شهری دانست.

مبين با اشاره به تدوین و در نظر گرفتن یک سری ماموریت‌ها برای سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه، بیان داشت: باید برای ایجاد روحیه نشاط اجتماعی، تقویت حس مشارکت در فعالیت‌های مختلف، ترویج فرهنگ زندگی سالم و تعریف الگوی جامع سبک زندگی ایرانی اسلامی گام بردارد.

ضرورت تلاش برای غنی‌سازی فرهنگ عمومی با برنامه‌های مفید و مفرح

این مسئول گام برداشتن برای پر کردن اوقات فراغت شهروندان با برپایی نمایشگاه‌های مختلف، مسابقات، راه‌اندازی وسایل ورزشی به ویژه در پارک‌‌ها، ایجاد فضای سبز و غیره را امری لازم و ضروری دانست و افزود: در این سمت و سو نیز گام برداشته می‌شود.

مبین در ادامه سخنان خود فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز و فضای لازم را از جمله وظایف معاونت عمرانی شهرداری عنوان کرد و بیان داشت: برنامه‌های فرهنگی و نرم‌افزاری نیز با همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه انجام می‌گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه توسعه زیرساخت‌های فرهنگی با تامین نیروی انسانی مورد نیاز، تامین امکانات لازم در فرهنگسراها، کتابخانه‌ها، مجتمع‌های آموزشی و پژوهشی و خانه‌های سلامت را از جمله اهداف موجود عنوان کرد.

وی با اظهار به اینکه توسعه مراکز برای آموزش مشاغل مختلف و خانگی نیز از جمله اهداف موجود است، اضافه کرد: برای تحقق یافتن شعار سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نیز باید به انحای گوناگون تلاش شود که یکی از راه‌ها همین است.

این مسئول بر ضرورت برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی با حضور صاحب‌نظران، اساتید دانشگاهی، فعالان فرهنگی و هنری برای تحقق یافتن برنامه‌ها تاکید کرد و گفت: برای غنی‌سازی برنامه‌های فرهنگ شهروندی باید از ایده‌های جدید و خلاقانه استقبال کرد.

Print
850 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان