• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

تحقق فرهنگ شهروندی در گرو مشارکت شهروندان/وحدت در جهان اسلام ضرورتی راهبردی است
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

تحقق فرهنگ شهروندی در گرو مشارکت شهروندان/وحدت در جهان اسلام ضرورتی راهبردی است

قائم مقام شهردار ارومیه تاکید کرد:

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه، غلامرضا عدل دوست در برنامه زنده رادیویی شهریمیز صدای مرکز آذربایجان غربی با اشاره به میلاد پیامبر اکرم(ص)، هفته وحدت  و محکومیت اهانت به پیامبر مهربانی ها اظهار کرد: وحدت در جهان اسلام ضرورتی راهبردی است و اهانت به پیامبر از سوی رئیس جمهور فرانسه را محکوم می کنیم  و در این راستا باید با اتحاد اعتراض خود را به این رفتار بی شرمانه نشان دهیم.
وی ضمن تأکید بر فرهنگ شهروندی افزود: یکی از مهمترین ابعاد فرهنگ عمومی، بحث مربوط به فرهنگ شهروندی است و این فرهنگ یک محصول جمعی بوده و از سه رکن اساسی شهروندان، حاکمیت و مدیریت شهری و یا سازمانهای محلی تشکیل شده است که هرکدام وظایفی را دارند.
قائم مقام شهردار ارومیه گفت: فرهنگ شهروندی تاریخ مند و پایدار است و از گذشتگان به ما رسیده و به آیندگان انتقال خواهد یافت .
عدل دوست با اشاره به وظیفه شهرداری ها در قبال فرهنگ شهروندی تصریح کرد: مدیریت شهری باید شفاف، پاسخگو، مسئولیت پذیر، عدالت محور بوده و در تمامی حوزه ها و مناطق، قانونمدار باشد.
وی ادامه داد: در این راستا شهروندان رعایت قوانین و ضوابط به ویژه در حوزه مسکن، حقوق همسایگان، مسئولیت پذیری، مشارکت در مسائل و مشکلات شهری، پرداخت عوارض، محافظت از فضای سبز و اماکن عمومی را باید مد نظر قرار داده و در حفظ پاکیزگی شهر نیز کوشا باشند.
عدل دوست تأکید کرد: فرهنگ شهروندی زمانی ایجاد می شود که همه دست در دست یکدیگر بدهند تا شهری با توسعه پایدار را شاهد شویم.
وی ادامه داد: از وظایف دیگر دولت و مدیریت شهری در تحقق فرهنگ شهروندی در برابر شهروندان مسئولیت پذیری است و اینکه خدمات شهری به صورت عادلانه در بین مناطق شهری با هدف رفاه شهروندی توزیع شود.
عدل دوست با بیان اینکه فرهنگ شهروندی با وفاق، همدلی و مشارکت تحقق می یابد، بیان کرد:  یکی از عوامل تحقق فرهنگ شهروندی مقوله ای به نام مشارکت است و باید همگان در ارتقای این مهم تلاش کنند.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری ارومیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شیوع کرونا و ضرورت پیشگیری از آن اظهار کرد: شهروندان وقتی کارهای بسیار ضروری ندارند از تردد در سطح شهر و اماکن عمومی خودداری کنند و در خصوص ناوگان حمل و نقل عمومی از شهروندان تقاضا می کنیم دستورالعمل ها را رعایت کنند.
عدل دوست یادآور شد: تاکسی های شهری نباید بیش از سه مسافر را سوار کنند و شهروندان نیز باید خودشان وقتی می بینند ظرفیت تاکسی با توجه به پروتکل های بهداشتی رعایت نشده، از سوار شدن امتناع کنند، گرچه بازرس های ما نیز در تمامی ایستگاههای اصلی مستقر هستند.
وی ادامه داد: همچنین از شهروندان درخواست می کنیم که مراسمات ترحیم و تسلیت خود را در باغ رضوان برگزار نکرده و از دعوت خویشاوندان خویش به طور جدی خودداری کنند.
عدل دوست با اشاره به آمار افزایشی ارومیه در خصوص کرونا یادآور شد: دو برابر کل کشور(نسبت به جمعیت) بروز تجمعی را شاهد هستیم و ارومیه 50 درصد مبتلایان آذربایجان غربی را به خود اختصاص داده است که آمار بسیار بالایی نسبت به جمعیت آن را شامل می شود.
وی ضمن بیان برخی وظایف شهرداری ها گفت: نوسازی، عمران و اصلاحات اساسی و تامین نیازمندی های شهری، احداث و توسعه شهری و سایر تاسیسات مورد نیاز عمومی که در سال 1347 تصویب شده است، وظیفه شهرداری ها است.
عدل دوست ادامه داد: در این راستا فیش های نوسازی برای نوسازی شهر استفاده می شود و شهرداری در این باره وظیفه دارد و این فیش ها برای نوسازی ساختمان ها نیست که برخی شهروندان معترض آن می شوند.
قائم مقام شهردار ارومیه با بیان اینکه قانون نوسازی شامل تمامی اراضی خالی محدوده شهری و ساختمانها است، خاطرنشان کرد: عوارض نوسازی برای اراضی خارج از محدوده شهر لازم نیست و زمین هایی که وارد محدوده شهری می شوند از تاریخ ورود شامل عوارض مذکور می شوند.
 عدل دوست تصریح کرد: شفافیت و قانونمداری وظیفه ما است و باید شهروندان از تمامی امور مطلع شوند و در این راستا همیشه آماده پاسخگویی هستیم.

Print
211 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان