• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

تخصیص 70 درصد بودجه شهرداری ارومیه به عمران شهری
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

تخصیص 70 درصد بودجه شهرداری ارومیه به عمران شهری

به گزارش روابط عمومي شهرداري اروميه؛ عادل فتاحی با اشاره به  آزادسازی املاک بر اساس طرح تفصیلی شهر ارومیه ، اعلام کرد: تملک اراضی واقع در طرح‌های عمرانی یکی از پرهزینه‌ترین فعالیت‌های مدیریت شهری ارومیه است.

وی با بیان این که توسعه و افزایش حجم خودروها در ارومیه موجب ایجاد ترافیک سنگین در معابر شهر و اتلاف وقت شهروندان، هزینه مالی، آلودگی صوتی و آلودگی محیط زیست می‌شود، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری ارومیه سالانه بخش اعظمی از بودجه تصویب شده را به روانسازی ترافیک اختصاص می‌دهند.

فتاحی با بیان این که 70 درصد بودجه‌های سالانه شهرداری به آزادسازی تملک اراضی و آسفالت معابر اختصاص می‌یابد، گفت: مدیریت شهری ارومیه امسال بیش از 800 میلیارد تومان به اجرای آسفالت معابر، تملک اراضی واقع در طرح‌های عمرانی و تعویض خیابان‌های طرح تفصیلی، اجرای راستگردها، تقاطع‌های روزگذرو زیرگذر و توسعه ناوگان عمومی تاکسی و اتوبوس اختصاص داده است.

 نایب رئیس کمیسیون عمران و برنامه ریزی شهری شورای اسلامی اظهار کرد: در بودجه سال 94 مناطق پنج گانه شهرداری ارومیه در مجموع 143 میلیارد تومان فقط به آزادسازی املاک واقع در طرح‌های عمرانی و معابر شهر اختصاص یافته است.

وی با بیان این که مهم ترین هزینه‌ها در تملک املاک مربوط به تقاطع‌های غیرهمسطح است، افزود: برای مثال برای آزادسازی املاک واقع در تقاطع غیرهمسطح ابوذر که سال گذشته به بهره برداری رسید، حدود 40 میلیارد تومان هزینه شد.

فتاحی ادامه داد: از 41 ردیف بودجه شهرداری برای سال جاری می‌توان به تعویض و آزادسازی خیابان عطایی حد فاصل خیابان مدنی تا خیابان حافظ و همچنین حد فاصل خیابان حافظ تا فلکه کسری اشاره کرد که با آزادسازی چند پلاک، کل معابر بازگشایی خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران و برنامه ریزی شهری شورای اسلامی افزود: بافت‌های مرکزی و قدیمی شهر از اولویت‌های آزادسازی معابر و کوچه‌ها و خیابان‌ها هستند تا با اجرای آن شاهد روانی ترافیک و آرامش شهروندان باشیم.
Print
1079 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان