• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

تدوام اجرای طرح داوطلب واکنش اضطراری در محلات شهر ارومیه
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

تدوام اجرای طرح داوطلب واکنش اضطراری در محلات شهر ارومیه

به گزارش روابط عمومي شهرداري اروميه؛ شاهین جلیلی، مدیر  سازمان بحران شهرداری ارومیه  بیان کرد: طرح داوطلب واکنش اضطراری در محلات شهر ارومیه با برگزاری کلاس های  آموزش چادر زنی برای داوطلبان  طرح دوام در فرهنگ سرای شهیدمظاهری ،اندیشه و منطقه گلمان انجام شد.

وی افزود: در راستای آموزش تکمیلی طرح دوام مدیریت بحران شهرداری ارومیه با هماهنگی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه و دانشگاه جامع علمی کاربردی  و هلال احمر نسبت به برگزاری کلاس آموزش چادرزنی در مواقع بحرانی با هدف آشنایی اعضا طرح دوام با انواع چادرامدادی، جنس آنها ، نحوه انتخاب مکان مناسب و در نظر گرفتن شرایط جوی آب و هوا به صورت تئوری و برپایی چادر به صورت عملی انجام گرفت .

جلیلی در ادامه با اشاره به اجرای طرح داوطلب واکنش اضطراری در محلات شهر ارومیه، گفت:  در این محلات فرهنگ، خود امدادی و دگر امدادی را در بین شهروندان ۱۸ تا ۵۵ سال ترویج می‌دهد.

وی تاکید کرد: افزایش آگاهی مردم در باره بلایای طبیعی، کاهش خسارات مالی و جانی شهروندان، مشارکت مردم در تصمیم گیری و ارتقای ظرفیت توان مقابله در مواقع بحران از اهداف اصلی طرح است.

جلیلی آشنایی با مبانی مدیریت بحران، کمک‌های اولیه، اصول و مبانی اطفای حریق، روان‌شناسی بحران، جستجو و نجات و پدافند غیر عامل را از سرفصل آموزشی طرح داوطلب واکنش اضطراری محلات عنوان کرد.

وی با بیان اینکه بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی طرح داوطلب واکنش اضطراری ، مرحله پایدار سازی آغاز می‌شود، گفت: مرحله پایدار سازی شامل باز آموزی با برگزاری مانور‌های آموزشی و تشکیل اردوهای اموزشی در مناطق بحران زده است.

Print
451 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان