• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

تشکیلات و ساختار سازمانی شهرداری ها مطابق ضوابط تشکیلاتی ابلاغی وزیر کشور در حال تغییر است
Anonym
/ دسته ها: اخبار شهرداری

تشکیلات و ساختار سازمانی شهرداری ها مطابق ضوابط تشکیلاتی ابلاغی وزیر کشور در حال تغییر است

به گزارش روابط عمومی  شهرداری ارومیه،‌ محمد حسن آبادی ضمن بیان مطلب فوق در خصوص ضوابط تشکیلاتی شهرداری ها افزود: این بخشنامه سال گذشته به شهرداری ها ابلاغ و یکسال به شهرداری ها مهلت داده شده است تا تشکیلات و ساختار سازمانی شهرداری و سازمان های وابسته را با این ضوابط تشکیلاتی انطباق دهند.

وی گفت: با انطباق شهرداری ها با این ضوابط، ساختار سازمانی ستاد، مناطق و سازمان های وابسته به شهرداری ها دستخوش تغییر می شود و یک سازمان جدیدی پیدا می کند.

مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور افزود: از جمله تغییراتی که در این خصوص رخ می دهد این است که تعداد معاونان و شهرداران در کلان شهرها و شهرهای بالای 500 و 200 هزار نفر و سایر شهرداری ها با این ضوابط تشکیلاتی مشخص و ضوابط کمی آن نیز ذکر شده است .

وی گفت : به عنوان مثال در این ضوابط آمده که تعداد معاونان شهرداری کلان شهرها در ساختار سازمانی آنها حداکثر می تواند 6 معاون باشد و در شهرهای بالای 500 هزار نفر تا یک میلیون نفر، 5 معاون و همین منوال معاونان مشخص شده است.

حسن آبادی ادامه داد: همچنین تعداد پست های سازمانی در ساختار سازمانی شهرداری ها تابعی از جمعیت شهرداری ها شده است، به این معنی که به ازای هر هزار نفر جمعیت در شهر حداکثر دو پست سازمانی در شهرداری قابل پیش بینی می باشد.

وی گفت: برای کنترل تعداد پست های مدیریتی، سرپرستی و کاهش تعداد این پست ها در این ضوابط مقرر شده است که حداکثر 15 درصد کل پست های ساختار سازمانی شهرداری ها می توانند به پست های مدیریتی و سرپرستی تعلق گیرد.

حسن آبادی افزود: همچنین در این ضوابط ابلاغ شده است که تعداد پست های پشتیبانی به تعداد کل پست های ساختار سازمانی می تواند حداکثر20 درصد باشد و هدف از طراحی آن نیز این است که شهرداری ها بیشتر نیروی انسانی خود را به سمت وظایف و ماموریت های تخصصی ببرند.

وی گفت: برای شهرداری های بالای 200 هزار نفر به تعداد معاونان در ساختار سازمانی اجازه داده شده است که یک مشاور پیش بینی شود.

مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور افزود: این ضوابط در  سازمان های وابسته به شهرداری ها نیز سازماندهی که سازمان های شهرداری ها در 14 سازمان تعریف شده و شرایط و ضوابط هر سازمان نیز بطور مشخص درج شده است.

وی گفت: بطورمثال شهرداری ها می توانند سازمان مدیریت پسماند داشته باشند به شرط اینکه دارای طرح جامع پسماند مصوب و حداقل 150 تُن در روز پسماند عادی داشته باشند.

حسن آبادی افزود: متعاقب این موضوع، الگوی اساسنامه و شیوه اداره این سازمان ها توسط وزیر کشور ابلاغ شده است که این سازمان ها با توجه به شرایط جدیدی که شهرداری ها باید در شهرها دنبال کنند و ماموریت هایی که مطابق وظایف قانونی جدید می بایست انجام دهند اساسنامه ها شکل پیدا کرده و چارچوب مشخصی پیدا کرده که این موضوع نیز ابلاغ شده و لازم است شهرداری ها تغییرات لازم را براساس ابلاغیه مربوطه انجام دهند و پس از تصویب در شورای اسلامی شهر و تائید به وزارت کشور ارسال کنند تا پس از تائید در سازمان ها شکل پیدا کند و شروع به انجام وظایف مربوطه کنند.

وی گفت:‌ اتفاق دیگری که در این ضابطه رخ داده این است که ساختار سازمانی شهرداری ها کمتر از 100 هزار نفر جمعیت به استانداران تفویض شده است به این ترتیب در صورتی که شهرداری ها در چارچوب ضوابط تشکیلاتی ابلاغی ساختار خود را تنظیم کنند پس از تصویب شورای اداری و استخدامی ذیربط و استانداران و هماهنگی با سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور قابل اجرا خواهد بود.

منبع: سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

Print
2826 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان