• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

تشکیل کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه :دفاع از شهر و شهروندان در برابر آلودگی هوا با ارتقاء شاخص های محیط زیست شهری
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

تشکیل کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه :دفاع از شهر و شهروندان در برابر آلودگی هوا با ارتقاء شاخص های محیط زیست شهری

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، محمد ستارپور رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: از منابع آلوده کننده هوا در سطح شهر ارومیه، خودروها سهم بیشتری را به خود اختصاص داده اند و از راهکارهای برون رفت از وضعیت فوق، ترغیب مالکان خودروها برای معاینه فنی دوره ای خودروها می باشد. در این شهر تعداد 5 مرکز معاینه فنی خودرو در حال فعالیت می باشند که در اثر عدم استقبال مالکان خودروها به صورت نیمه فعال به کار خود ادامه می دهند. در 8 ماهه اول تنها 17% از خودروهای شهر برای معاینه فنی مراجعه نموده اند.

برابر آمارهای ارائه شده 15% از تصادفات جاده ای که منجر به صدمات جانی و مالی می شود ناشی از نقص فنی خودروهاست لذا فرصت زمانی 5 ساله از تاریخ تولید برای معاینه فنی بسیار طولانی می باشد که لایحه ای که به مجلس ارائه شده، زمان مذکور به 2 سال کاهش خواهد یافت.

استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی ، معاینه فنی سیستم های حرارتی اماکن مسکونی و تجاری، کارگاهها، افزایش فضای سبز و توسعه و بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از راهکارهای اساسی در جهت کاهش آلودگی هوا خواهد بود.

لازم به ذکر است اعضاء کمیته بعد از اتمام جلسه از مرکز معاینه فنی اشرفی مهر واقع در بزرگراه خاتم الانبیاء  بازدید نمودند .










Print
682 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان