• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

تصويب لايحه استخدامي شهرداري ها در مجلس امکان ساماندهی وضعیت استخدامی کارکنان شهرداری ها را فراهم مي نمايد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

تصويب لايحه استخدامي شهرداري ها در مجلس امکان ساماندهی وضعیت استخدامی کارکنان شهرداری ها را فراهم مي نمايد

رئيس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: با تصویب لایحه استخدامی شهرداری ها در مجلس شوراي اسلامي امکان ساماندهی وضعیت استخدامی شهرداران و کارکنان شهرداری ها و همچنين افزايش حقوق آنها فراهم خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، هوشنگ خندان دل كه عصر دوشنبه 20 دي در دیدار با چند نماینده مجلس شورای اسلامی و شهرداران حوزه هاي انتخابيه آنها سخن مي گفت، با اشاره به مشكلات شهرداري ها در حوزه منابع انساني گفت: به منظور رفع مشکلات شهرداران و کارکنان شهرداری ها در زمینه امور اداری و استخدامی، لایحه استخدامي شهرداري ها تهیه و از سوی دولت تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است.

وي افزود: لایحه استخدامی شهرداری ها که توسط وزارت کشور و با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تهیه شده، پس از تصویب در هیات وزیران ‌با امضای رئیس جمهور محترم برای سیر مراحل قانونی تصویب تقدیم مجلس شورای اسلامی شده و با تصویب آن در مجلس و ابلاغ و لازم الاجراشدن قانون؛ امکان ساماندهی وضعیت استخدامی شهرداران و کارکنان شهرداری ها و همچنين افزايش حقوق شهرداران و كاركنان شهرداري ها فراهم خواهد شد.

رئيس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور افزود: لايحه استخدامی شهرداري ها در حال حاضر در كميسيون هاي تخصصي مجلس شوراي اسلامي شامل كميسيون اجتماعي و شوراها و امور دخلي در حال بررسي است و با توجه به مشكلات شهرداري ها در اين حوزه، انتظار مي رود نمايندگان محترم مجلس به آن توجه ويژه اي داشته باشند.

مهندس خندان دل همچنين در خصوص اقداماتي كه براي رفع مشكلات حوزه منابع انساني شهرداري ها انجام شده، گفت: طرح بازنگری مقررات اداری و استخدامی شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور كه برخي نمايندگان مجلس قبل آن را برای بررسی مجدد به کمیسیون اجتماعی ارجاع دادند، مي توانست برخي مشكلات شهرداري ها در اين موضوع را رفع نمايد.

وي در ادامه افزود: لوايح مدیریت شهری، درآمدهای پایدار شهری، اصلاح قانون شوراهای اسلامی کشور و دهیاری ها نيز تهیه و برای سیر مراحل قانونی تصویب، تقدیم دولت شده که در کمیسیون های تخصص دولت در حال بررسی و يا نهايي شدن هستند و تعدادي از آنها بزودي تقديم مجلس شوراي اسلامي مي شود.

رييس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور همچنين با اشاره به اينكه بيش از نيمي از اعتبارات ماليات بر ارزش افزوده به شهرداري چند كلانشهر و مابقي آن به ساير شهرداي ها و دهياري ها اختصاص مي يابد، گفت: بازنگري در نحوه پرداخت اين اعتبارات با هدف كمك به شهرهاي كوچك و شهرهاي مناطق محروم و دهياري ها ضروري به نظر مي رسد.

مهندس خندان دل در اين ديدارها با بیان اینکه بخش هایی از مشکلات فعلی شهرداری ها نظیر کاهش اعتبارات و نداشتن منابع مالی برای پرداخت به موقع حقوق کارکنان و کارگران شهرداری ها ناشی از قوانین موجود است، گفت: لایحه برنامه ششم توسعه و قانون بودجه سال 1396 دو فرصت مناسب پیش رو برای اصلاح برخی قوانین توسط نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با هدف تقویت شهرداری ها و دهیاری ها در زمینه منابع مالی و اعتباري است.

Print
516 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان