• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

تصویب لایحه استخدامی شهرداری‌ها در مجلس زمینه‌ساز تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان شهرداری‌ها می‌شود
Anonym
/ دسته ها: اخبار شهرداری

تصویب لایحه استخدامی شهرداری‌ها در مجلس زمینه‌ساز تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان شهرداری‌ها می‌شود

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، محمد حسن‌آبادی با بیان مطلب فوق در نشست مدیران کل دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌ها که صبح چهارشنبه دهم شهریورماه در ارومیه گشایش یافت افزود: حوزه امور اداری و استخدامی شهرداری‌ها درحال حاضر با چالش‌های عمده‌ای مواجه است که از میان آنها می‌توان به تفاوت وضعیت حقوق و دستمزد شهرداری‌ها با سایر دستگاه‌ها اشاره کرد که باعث کاهش انگیزه و تمایل کارکنان شهرداری‌ها برای انتقال به سایر دستگاه‌ها می‌شود.

وی در ادامه وجود اشکال مختلف استخدام و به دنبال آن اشکال مختلف پرداخت حقوق و دستمزد در شهرداری‌ها از جمله؛ رسمی، پیمانی، قراردادی، شرکتی، کارگری و حجمی را از نمونه‌های این موضوع ذکر کرد و گفت: در میان 300 هزار نفر نیروی شاغل در شهرداری‌ها حدود 100 هزار نفر وضعیت استخدامی مشخصی ندارند.

حسن‌آبادی عدم وجود نظام حقوق و دستمزد مناسب برای شهرداران متناسب با مسئولیت‌های آنان را چالش دیگر برشمرد و اضافه کرد: بالغ بر 70 درصد نیروی انسانی رسمی شهرداری‌ها دارای مدرک تحصیلی دیپلم و زیردیپلم می‌باشند و اکثر نیروهای تحصیل کرده که در سال‌های اخیر جذب شده‌اند وضعیت استخدامی مشخصی ندارند.

وی در ادامه با بیان اینکه لایحه استخدامی شهرداری‌ها که توسط وزارت کشور و با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تهیه و از سوی رئیس جمهور محترم تقدیم مجلس شده ابراز امیدواری کرد که با تصویب ماده واحده و آئین‌نامه مربوط به این لایحه تا پایان سال شاهد ساماندهی بیش از 300 هزار نفر نیروی انسانی شاغل در شهرداری‌ها و تبدیل وضعیت استخدامی آنها باشیم.

حسن‌آبادی در خاتمه گفت: این لایحه باعث افزایش انعطاف در حوزه اداری و استخدامی شهرداری‌ها شده و شوراها از طریق حضور شورای عالی استان‌ها در تدوین آئین‌نامه مربوطه در این لایحه مشارکت دارند. 

منبع: سایت سازمان شهرداری ها ودهیاریهای کشور

Print
771 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان