• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

تعداد دستگاه‌های برف روب شهرداری ارومیه افزایش یافت
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

تعداد دستگاه‌های برف روب شهرداری ارومیه افزایش یافت

به گزارش روابط عمومی شهرداري اروميه ؛ عربعلی بهمن خواه، مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری ارومیه  با اشاره به افزایش تعداد دستگاه‌های برف روب نسبت به سال گذشته، گفت: در سال جاری برای برف روبی معابر ارومیه یک دستگاه نمک پاش اتوماتیک و 3 دستگاه برف روب خریداری شده است.

وی  افزود: علاوه بر دستگاه‌های موجود، 5 دستگاه برف روب نیز توسط بخش خصوصی برای برف روبی معابر آماده شده است.

مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری ارومیه  تاکید کرد: تمام دستگاه‌های موجود به طور کامل سرویس شده و آماده به کار هستند.

وی با بیان این که نمک مورد نیاز در فصل زمستان ذخیره سازی شده است، اضافه كرد: نمک مورد نیاز در دو نقطه از ارومیه، ایستگاه میانی باغ رضوان و محوطه سازمان خدمات موتوری شهرداری ارومیه برای سهولت در دسترسی تعبیه شده است.

آمادگی بخش خصوصی

بهمن خواه در پاسخ به این پرسش که آیا این میزان دستگاه و نمک ذخیره شده برای برف روبی معابر کفایت می‌کند، گفت: مشکلی در برف روبی نخواهیم داشت و مردم نگران رفت و آمد خود در زمان بارش برف نباشند، حتی در صورت افزایش میزان بارندگی نسبت به میزان پیش بینی شده، با بهره گیری از توان بخش خصوصی تمامی معابر را برای رفت و آمد آسان مردم، برف روبی خواهیم کرد.

وي درباره تخریب آسفالت به وسیله نمک نیز اظهار كرد:  برای برف روبی معابر از نمک خالص استفاده نمی‌شود بلکه برای این منظور از ماسه بادی استفاده می‌شود، این کار علاوه بر کاهش مصرف نمک و کاهش میزان تخریب محیط زیست توسط نمک، سرعت آب شدن برف‌ها را نیز افزایش  می‌دهد.

مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری ارومیه همچنین از تلاش کارشناسان برای تولید ماده ای کم ضرر برای آسفالت، به منظور برف روبی معابر نیز خبر داد.

Print
488 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان