• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

توجه به فضا های شهری در داخل مجموع فضای سبز
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

توجه به فضا های شهری در داخل مجموع فضای سبز

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، «ابراهیم صفری» با بیان اینکه امروزه تفکر مدیریت شهری فراتر از سطح تفکرات محلی و سنتی حرکت می کند، گفت:  هم اینک در یک رویکرد متفاوت و ساختار شکن درجهت معکوس کردن تعریف های فعلی یعنی سرانه فضای سبز هستیم و به دنبال سرانه رفتن دارای اثر بخشی مورد نیاز نمی تواند باشد.

 وی با بیان اینکه باید مقیاس سنجش سرانه فضای سبز به ازای هر نفر تغییر یابد، گفت: این بدان معنا است که به جای اینکه بگوییم چند مترمربع در شهر فضای سبز داریم ، بگوییم که چه میزان فضا های شهری در داخل فضای سبز قرار دارد.

مهندس صفری با اعلام اینکه یک بعد از طراحی ها و تفکر مطالعاتی در حوزه عمران شهری ارومیه توجه به ارتقاء شاخص سرانه فضای سبز است، اظهار کرد: شناسایی 22 هکتار در شهرک کارگران، 96 هکتار در امتداد رودخانه شهرچای به سمت جنوب شهر ، شناسایی حداقل 50 هکتار از فضا های کاربری سبز در داخل محدوده از جمله اقدامات حوزه عمران شهری  در راستای بر هم زدن مقیاس سنجش سرانه فضای سبز به ازای هر نفر هست.

وی با اشاره به نقش فضای سبز در داخل فضاهای شهری ، بیان کرد: فضاهای سبز یک بستر مهمی برای رفع آلودگی های محیطی ، تصفیه آب و خاک، ایجاد طراوت در فضا های شهری، مقاومت در مقابل باد های شدید است  و از همه مهم تر در حفظ کیفیت محیط زیست انسان ها و جوان نگه داشتن جمیعت شهر و ساکنان آن نقش مهمی را ایفا می کند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری ارومیه اضافه کرد: پارک ها و فضا های سبز علاوه بر بازدهی اکولوژیکی دارای عملکرد های اجتماعی نظیر کاهش استرس و محلی برای تبادل نظر افراد جامعه است.

Print
768 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان