• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

جشنواره انگور ارومیه به ثبت ملی می‌رسد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

جشنواره انگور ارومیه به ثبت ملی می‌رسد

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه؛ محمد حضرت پور در نشست خبری به مناسبت آغاز سومین سال فعالیت شورا در دور چهارم با اشاره به برگزاری سومین جشنواره انگور دردهکده ساحلی چی چست ارومیه،  گفت:  با برگزاری جشنواره  انگور می‌توان آداب و رسوم و سنت های کهن شهر ارومیه را به نسل‌های آینده انتقال داد.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی از قطب های تولید انگور کشور است، اظهار کرد:  محصول انگور بعلت مصرف پایین آب تا  زمان برداشت در مقایسه با سایر محصولات کشاورزی در احیای دریاچه ارومیه بسیار موثر خواهد بود.

شهردار ارومیه با اشاره به احیای دریاچه ارومیه، عنوان کرد: با توجه به اینکه 10 درصد از آب دریاچه ارومیه باقی مانده، طی روز های اخیر  طرح انتقال آب دریاچه وان ترکیه به دریاچه ارومیه پیشنهاد شد.

وی افزود: بر اساس بررسی های صورت گرفته این طرح آسان ترین راه برای احیای دریاچه ارومیه  با صرف زمان حداقل ۲ سال خواهد بود .

حضرت پور از ایجاد کمپین حمایتی احیای دریاچه ارومیه با مشارکت شورای اسلامی و شهرداری ارومیه خبر داد و افزود: تشکیل این کمپین و ورود شورا، شهرداری و شهروندان باعث احیای هر چه بهتر دریاچه ارومیه خواهد شد.

وی با بیان اینکه اقشار مختلف مردم با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی استان برای احیا و نجات استان باید کمر همت ببندند، ابراز کرد: اجرای طرح آبیاری‌های نوین در استان یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین راهکارها در این  زمینه به شمار می‌رود.

شهردار ارومیه در ادامه با اشاره به پیشرفت فیزیکی 95 درصدی حوزه علمیه امام خامنه ای ارومیه،  بیان کرد:  تاکنون برای احداث حوزه علمیه امام خامنه ای هفت میلیارد تومان از طرف شهر داری ارومیه اعتبار تخصیص داده شده است .

وی اضافه کرد: حوزه علمیه امام خامنه ای در  در مهر ماه امسال به طور رسمی گشایش می یابد.












Print
984 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان