• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

جشنواره کودک و بازیافت درارومیه برگزار شد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

جشنواره کودک و بازیافت درارومیه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه این جشنواره با هدف نهادینه کردن تفکیک مواد بازیافتی و با اجرای طرح بزرگ جمع آوری کتب درسی به نفع کودکان معلول و با مشارکت معاونت فرهنگی و اجتماعی، معاونت خدمات شهری، سازمان مدیریت پسماند، سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری ارومیه و همچنین  صدا و سیمای مرکز آذربایجان ‌غربی و رفتگران طبیعت برگزار شد.

 

حفظ و نگهداری از شهر فقط با مشارکت شهروندان امکان پذیر است

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی ارومیه در جشنواره  کودک و بازیافت،  گفت: به همت سازمان پسماند شهرداری ارومیه هم اکنون از یک شهر پاک و تمیز برخوردار هستیم.

 

«محمد ستارپور» با بیان این که یک میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه جمع آوری پسماندشهر ارومیه است، اظهار کرد: رعایت بهداشت و حفاظت از یک شهر نیازمند همکاری و مشارکت شهروندان است.

به گفته وی 20 درصد از پسماندهای تولید شده در ارومیه قابل بازیافت هستند و اگر شهروندان در حفظ ،نگهداری و پاکیزگی این شهر مشارکت بکنند سبب کاهش 300 میلیون تومان هزینه جمع آوری پسماندهای شهری در ماه  می شوند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی ارومیه با بیان این که 17 هزار تن پلاستیک در کشور تولید می ‌شود ،بیان کرد: این وضعیت حاکی از این است که هر شهروند روزانه 3 پلاستیک در کشور تولید می کند.

 

به گفته ستارپور چندین سال طول می کشد که این مواد پلاستیکی در طبیعت بازیافت شوند و شهروندان باید از این موضوع اگاه باشند.

 

وی همچنین برگزاری این چنین جشنواره هایی را در تشویق و ترغیب شهروندان ارومیه برای تفکیک پسماندها مناسب دانست و افزود: برگزاری جشنواره کودک و بازیافت سبب یادگیری و آگاه سازی کودکان درباره تفکیک از مبدا پسماندهای شهری و همچنین افزایش آگاهی والدین و شهروندان شده است.

 

درآمد حاصل از فروش مواد بازیافتی به نفع کودکان معلولین هزینه می‌شود

 

مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری ارومیه در این جشنواره با بیان این که این جشنواره با هدف کمک‌رسانی به بیماران خاص برگزار شده است، گفت: با توجه به تعطیل شدن مدارس ابتدایی در این زمان، جشنواره‌ای با هدف ایجاد یک زمینه تفریحی برای دانش آموزان، اجرای مراسم شاد، ایجاد یک تونل نقاشی و آشنایی کودکان با پسماندهای خشک و تر، جمع آوری و تفکیک زباله‌ها در پارک ائلر باغی ارومیه برگزار شد.

 

«عزیر قال» اظهار کرد: در این جشنواره مسابقه‌ی نقاشی برای دانش آموزانی که پسماند‌های خشک از جمله دفاتر،کتب و روزنامه جمع آوری کرده و تحویل سازمان دادند برگزار و برای هر کودک  یک کارت قرعه‌کشی تحویل داده شده  که در پایان مراسم برای برگزیدگان جوایزی در نظر گرفته شده بود.

 

به گفته وی در‌آمدی که از فروش این پسماندهای خشک به‌دست می‌آید به نفع معلولین این شهر صرف می‌شود.

قال با بیان این‌که این طرح از سوی سازمان پسماند شهردار ی ارومیه در 22 اسفند سال گذشته نیز برگزار شده بود گفت: با اجرای این طرح 20 تن مواد خشک در سال گذشته جمع آوری شد که با فروش این پسماندها 14 میلیون تومان به حساب بیمارستان امید ارومیه برای درمان بعضی از بیماران واریز شده است.

 

این جشنواره همراه با اجرای برنامه های شاد و متنوع توسط گروه بادبادک سیمای مرکز استان و همچنین اجرای زنده موسقیی توسط کودکان و مسابقه همراه بود که در پایان به 20نفر از شرکت کنندگان تونل نقاشی و سی نفر از شرکت کنندگان در امر جمع آوری کاغذ و پسماندهای خشک، به قید قرعه کارت هدیه اهدا گردید.

 

 جشنواره کودک و بازیافت با اجرای مراسم نورافشانی توسط سازمان زیبا سازی شهرداری ارومیه به پایان رسید.
































 

 

 


 

Print
775 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان