• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

جلسه کمیته تخصصی حفظ آثار دفاع مقدس تشکیل شد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

جلسه کمیته تخصصی حفظ آثار دفاع مقدس تشکیل شد

با حضور اعضای شورای شهر و شهردار ارومیه؛

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه؛ در کمیته تخصصی حفظ آثار دفاع مقدس، اعضاء کمیته درباره عملکرد سازمان های تابعه شهرداری در حوزه دفاع مقدس و فضای سازی شهری و  پارک موزه دفاع مقدس گفت و گو و تبادل نظر  کردند.

با اجرای طرح های بی شمار می توان در ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت گام برداشت
گلشن نوروزی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ارومیه در این جلسه از حضور اعضا تشکر کرد و گفت:  تاریخ و سند  هویت ما شهدا هستند و با انجام برنامه ها و طرح های بی شمار چون ساخت فیلم می توان  در ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گام برداشت.

گردشگری دفاع مقدس احیا و تحقق یابد

در ادامه حسین پناهی، رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان این که دفاع مقدس در مقوله ارومیه شناسی نباید مغفول بماند، بیان کرد:  باید پایتخت دفاع مقدس را برای شهر ارومیه هم مطرح و به دنبال تحقق آن بود.

وی عنوان کرد:  در تولید ایده و  فکر با محوریت دفاع مقدس باید از شعار خارج و آن را به عمل تبدیل کرد.

پناهی با اشاره به مقوله گردشگری دفاع مقدس اظهار کرد:   گردشگری دفاع مقدس که مخاطبان فروانی هم دارد را باید احیا و  تحقق بخشید و در این راستا باید از ظرفیت  فضای مجازی  استفاده کرد.

 در بودجه ۱۴۰۱ به پارک موزه دفاع مقدس نگاه ویژه می شود

حسین مهدی زاده، شهردار ارومیه نیز در جلسه کمیته تخصصی حفظ آثار دفاع مقدس بیان کرد:  دفاع ما مقدس است چون ارزش های زیادی با خود به همراه دارد و باید با ابعاد مختلف به آن توجه و ورود کرد.

وی گفت: باید ارزش های دفاع مقدس را به نسل های بعدی انتقال داد و در این بین از بستر فضای مجازی در تحقق این مهم نباید غافل ماند.

 شهردار ارومیه ابراز کرد:  باید به دفاع مقدس فرا محله ای و فرا شهری نگاه کرد چرا که دفاع مقدس ملی است.
وی  با اشاره به پروژه ها در حوزه دفاع مقدس، اظهار کرد:  پروژه نیمه تمام با محوریت دفاع مقدس در سطح را به اتمام خواهیم رساند .

شهردار ارومیه  به پارک موزه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: پارک موزه دفاع مقدس جزو اولویت های مدیریت شهری است و در بودجه ۱۴۰۱ به آن نگاه ویژه می شود. 

وی بیان کرد:  با تمام توان در خدمت انجام و تحقق طرح ها و برنامه های  مربوط به دفاع مقدس هستیم اما با مطالعات و پژوهش های تخصصی، تا بتوانیم بهتر آن را به نسل های آینده بشناسانیم .

گفتنی است؛ در پایان این جلسه، لوح تقدیر عضویت افتخاری در کمیته های مرکز پژوهش به اعضاء  تقدیم شد.

Print
334 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان