• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

جلوگیری از افزایش کشتار قاچاق دام با طرح نشانه‌گذاری لاشه‌ها
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

جلوگیری از افزایش کشتار قاچاق دام با طرح نشانه‌گذاری لاشه‌ها

به گزارش روابط عمومي شهرداري اروميه؛ نادراعظمی، مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری ارومیه با بيان اينكه روزانه لاشه‌ها از سوی بازرسان شبکه دامپزشکی بازرسی می‌شوند، بيان كرد: اجرای طرح نشانه گذاري لاشه ها  سبب جلوگیری از افزایش گوشت قاچاق شده و نشان از ذبح شرعی احشام دارد و همچنین موجب جلب رضایت شهروندان شده است.

وي با اعلام اين كه روزانه 130 راس دام در کشتارگاه صنعتی شهرداری ارومیه ذبح می شود، گفت: میانگین کشتار سازمان روزانه 40رأس دام بزرگ و 90 رأس دام کوچک است.

مدیر عامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری ارومیه با بیان اینکه در گذشته دام ها بعد از ذبح شدن در همان روز به بازار عرضه می شد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر  دام ها 8 ساعت بعد از ذبح و انجام معاینات لازم عرضه می شود، که این امر موجب شده بیماری احتمالی دام ها شناسایی و از عرضه گوشت ناسالم به مردم جلوگیری شود .

وی با اشاره به فعالیت سازمان درطول 24ساعت شبانه روز برای ارائه خدمات بهینه، اظهار کرد: تمامی اعضای دام های کشتار شده در کشتارگاه با حضور 4 دامپزشک حاضر در سازمان معاینه می شوند تا از سالم بودن گوشت ارائه شده برای مصرف مردم اطمینان حاصل گردد.

اعظمی  با بیان اینکه شهروندان باید از گوشت های ممهور به مهر دامپزشکی با هدف جلوگیری از به خطر افتادن بهداشت و سلامت جامعه استفاده کنند، بیان کرد:  با توجه به ورود افراد سودجو به عرصه کشتار دام که هدفی جز سودجویی ندارند و ضروری است همشهریان از خرید و استفاده گوشت دام های کشتار شده در خارج از محل کشتارگاه صنعتی و فاقد مهر دامپزشکی خودداری کنند.

Print
669 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان