• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

جهت عمران شهری، باید سهم مان از بابت مالیات بر ارزش افزوده از دولت اخذ کرد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

جهت عمران شهری، باید سهم مان از بابت مالیات بر ارزش افزوده از دولت اخذ کرد

شهردار ارومیه:

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه؛ دکتر حسین مهدی زاده طی ظهر امروز در جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر که با حضور مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان غربی برگزار شد با اشاره به مقوله مالیات بر ارزش افزوده، بیان کرد:  ارزش افزوده ماحصل برخی فعل و انفعالات حاکمیت های محلی به شهرداریهای تخصیص می یابد و شهرداری ها هم بر اساس آن خدماتی را بصورت عادلانه در نقاط مختلف شهر توزیع می کند.

وی به دغدغه مشترک برخی شهرداریهای شهرهای کشور در خصوص دریافت مبلغ ارزش افزوده  اشاره کرد و گفت:  برخی شهرداریهای شهرهای کشور برایشان جای سوال است که سهم شان از بابت مالیات بر ارزش افزوده چه میزان است.

شهردار ارومیه گفت: برخی شهرهای کشور چون یزد و اصفهان مبلغ خوبی از بابت ارزش افزوده دریافت می کنند و علت آن به برخی ظرفیت ها خاص این شهرها بر می گردد.

به گفته وی در آذربایجان غربی نیز جهت دریافت مالیات ارزش افزوده ظرفیت مضاعف در برنامه بودجه   ۱۴۰۰  ایجاد شده است و می توان ارزش افزوده ای از  کانال مبادی مرزی و گمرگات زمینی برای استان دریافت کرد که با مشارکت و همراهی می توان حقممان از بابت ارزش افزوده که مصوب قانونی هم هست تحقق بخشید و رقم خوبی از بابت آن دریافت کرد.

شهردار ارومیه در ادامه به جلسه کارگروه هوای پارک که صبح امروز تشکیل یافت اشاره و عنوان کرد:  مبحث عوارض و مالیات در مقوله هوای پاک هم وجود دارد که از کارخانه های آلاینده هوا اخذ شده و به صورت مستقیم به شهرداری ها جهت توسعه مسایل زیست محیطی و توسعه پایدار و کاهش آلودگی هوا صرف می شود،  رقمی که برای آذربایجان غربی بسیار کم تخصیص یافته و یا واریز نشده که درخواست می شود جهت تحقق آن پیگیری های لازم صورت گیرد.
 
 وی با اشاره به بحث ارزش افزوده بیمه های شخص ثالث و شرکت های بیمه ای، اظهار کرد:   برخی مبالغ ارزش افزوده  حاصل از این مهم نیز واریز نشده است.  

وی با اشاره به فعالیت ۱۶ هزار خودرو اسنپ در سطح شهر، بیان  کرد:  فعالیت این تعداد خودرو در سطح شهر مشکلاتی چون استهلاک  معابر شهری رقم می زند که می توان ارزش افزوده حاصل از آن را در  ناوگان حمل و نقل عمومی، بهبود عبور و مرور شهری و توسعه  زیر ساخت های شهری استفاده کرد.

به گفته شهردار ارومیه نباید بر اساس آمارسال ۱۳۹۵ به شهر ارومیه نگاه کنیم چرا که جمیعت شهر اکنون بیش از  ۸۰۰ هزار نفر  است که باید سهم شهرمان از بابت مالیات بر ارزش افزوده را  بر اساس این میزان جمیعت دریافت کرد.

وی تاکید کرد:  باید سهم مان از بابت مالیات بر ارزش افزوده از دولت اخذ کرد تا شاهد توسعه و عمران شهری بیش از پیش باشیم.

Print
368 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان