• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

جوایز بخش ویژه جشنواره شهرنگار چه بود و به چه کسانی رسید؟
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

جوایز بخش ویژه جشنواره شهرنگار چه بود و به چه کسانی رسید؟

به گزارش ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه، دبیرخانه نخستین جشنواره رسانه ای و هنری شهرنگار در کنار پرداختن به بعد رقابتی تولیدات آثار محتوایی، بخشی در نظر گرفت تا با رصد و تحقیق فعالیت های خودجوش شهروندی در عرصه هنر و رسانه، پدید آورندگان آثار فاخر این حوزه را بر اساس وسع و دایره محدود شناخت خود انتخاب و مورد تقدیر قرار دهد.

گرچه این تصمیم، در قیاس با حجم دلدادگی به شهر زیبای ارومیه و زحماتی که برای احیا، تقویت و شناساندن فرهنگ عالی مردمان این دیار تحفه ناچیزی است، لکن امید می رود با تشویق اینچنین حرکتهای ارزشمندی، انگیزه خلق آثاری مشابه، بسا باکیفیت را، از سوی شهروندان عزیزمان شاهد باشیم.

 

این دبیرخانه با احترام به زحمات هیات محترم داوران، بعد از شور با صاحبنظران و با لحاظ چارچوبهایی که در میزان تاثیرگذاری، احیاء، حفظ و توسعه فرهنگ زندگی شهروندی و نمادهای هویتی شهر زیبای ارومیه و تلاش برای ترویج(برندینگ) عبارت محوری خود، #شهر_اخلاق_و_مهربانی نقش داشتند، از بین دهها فعال فرهیخته این حوزه که فعالیتشان در فضای مجازی نیز چشمگیر است، نفرات مورد نظر خود را اینچنین انتخاب و تندیس، لوح و جایزه ویژه جشنواره را بدانها تقدیم کرد:

 

۱- از جناب آقای حسین غفاری، فعال محترم فرهنگی، همرزم و خادم شهیدان و پاسدار یاد و خاطره شهدای گرانقدر شهرمان ارومیه. خدمات ارزنده این معلم متعهد به حفظ فرهنگ ایثار و شهادت، حقیقتا ستودنی و قابل تحسین است.

 

۲-ترافیک و فرهنگ آن یکی از دغدغه های همیشگی مدیران شهری ارومیه از دیرباز تاکنون بوده. دست اندرکاران روان سازی این کلانشهر در حال توسعه، چه در بعد میدانی و چه نرم افزاری، تلاش می کنند تا ضمن کاستن از بار این معضل شهری مدرن، با آموزش ها و آگاه سازی های خود، از جان و مال شهروندان حفاظت کنند.

سروان سیاوش علیزاده، مسئول محترم آموزش پلیس راهور آذربایجان غربی و ادمین محترم پیچ اینستاگرامی ایران ترافیک، تندیس ویژه جشنواره، لوح یادبود و هدیه دبیرخانه را دربافت کرد.

 

۳-موسیقی عاشیقی، در گذر از قرنهای متمادی، همچون خاطره ای ماندگار بر آلبوم هویت این سرزمین کهن و تاریخی می درخشد. این میراث شفاهی که سرشار است از هنر، ذوق، اخلاق، آموزه های انسانی و ارزشهای معنوی، تا به امروز زنده نمی ماند مگر به مدد مسئولیت شناسی بزرگمردان و زنانی که با قلم و هنر و تعهد خویش به فرهنگ و هنر آذربایجان، آن را سینه به سینه به نسل های امروز رسانده و ما نیز امانتدارانه به آیندگانش انتقال خواهیم داد.

آقای داریوش علیزاده، هنرمند موسیقی دان، مسئول واحد موسیقی حوزه هنری آذربایجان غربی، کسی است که سالهاست در عرصه استخراج نواهای آشیقی مکتب ارومیه از دل تاریخ و ثبت و نگهداری شان کوشش فراوانی داشته، تندیس ویژه، لوح یادبود و هدیه دبیرخانه جشنواره شهرنگار را دریافت کرد.

 

۳- بنیاد ایران شناسی دین بزرگی بر گردن همه ما از حیث ثبت نمادها، فرهنگ ها، رسوم، اسناد تاریخی و تصاویر مهم دارد. جناب آقای سعید عضدالدینی ملکی، پژوهشگر، نویسنده و فعال محترم فرهنگی و تاریخی و ادمین محترم پیج اینستاگرامی تاریخ ارومیه به سبب تلاشهایی که در جهت شناساندن ارزشهای فرهنگی و هویتی شهر زیبای ارومیه معطوف داشته اند از سوی دبیرخانه جشنواره شهرنگار با دریافت تندیس ویژه، لوح یادبود و هدیه این دبیرخانه تقدیر شدند.

 

۵-سه عزیزی که در مرحله بعدی از سوی دبیرخانه نخستین جشنواره شهرنگار تقدیر شدند با ذوق و هنر ارزنده شان در به تصویر کشیدن و نمایاندن زیبایی های بصری و جاذبه های فرهنگی و گردشگری کلانشهر ارومیه از طریق فضای مجازی تلاشهای ارزنده ای کردند و آوازه این زحمات حتی مرزهای جغرافیایی حقیقی را هم در نوردیده.

تندیس ویژه جشنواره، لوح یادبود و هدیه دبیرخانه جشنواره شهرنگار تعلق می گیرد به

جناب آقای حسین واحدی فعال محترم فرهنگی، نویسنده، هنرمند عکاس و ادمین محترم پیج اورمیا به نمایندگی از همه عوامل این پیج.

سرکار خانم بیتا برجی، ادمین محترم پیج اینستاگرامی مجله تصویری ارومیه و

سرکار خانم پریسا حسینقلی زاده ادمین محترم پیج اینستاگرامی ارومیه فلانور

 

۶- و اما آخرین برگزیده این بخش و دریافت کننده تندیس لوح و هدیه دبیرخانه جشنواره یک جوان فعال و بسیار پرجنب و جوش هست که فعالیت چند سال اخیرش در یکی از محلات معروف و بزرگ شهر ارومیه اسمش را سر زبانها انداخته. فعالیت ایشان در هماهنگی و پیگیری مشکلات محله، رساندن آنها به گوش مسئولین، جلب حمایت ها و کمکهای آنان و تهیه و توزیع بسته های معیشتی در میان خانواده های بی بضاعت است.

جناب آقای علی رادکان ادمین محترم پیج اینستاگرامی شهید صمدزاده.

 

دبیرخانه نخستین جشنواره رسانه‌ای و هنری شهرنگار- اسفند ۱۴۰۰

Print
312 رتبه بندی این مطلب:
1/0
دی ان ان