• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

حرکت به سمت جذب سرمایه گذار در حوزه مدیریت پسماند شهرداری ها /روزانه 2 هزار تن زباله در استان آذربایجان غربی تولید می شود
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

حرکت به سمت جذب سرمایه گذار در حوزه مدیریت پسماند شهرداری ها /روزانه 2 هزار تن زباله در استان آذربایجان غربی تولید می شود

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛  پیمان آرامون در چهارمین نشست روسای سازمان های مدیریت پسماند کلانشهر های کشور بیان کرد:  جمعیت استان آذربایجان غربی 3 میلیون و ۶۰۰ هزار نفر  است که ۳۵ درصد  از این جمعیت، جمیعت روستایی و مابقی شهری است.

وی عنوان کرد:  بر اساس سند چشم‌اندار ۱۴۰۴ سه خط مشی اساسی برای پسماند وجود دارد که خنثی‌ سازی پسماندهای بیمارستانی، مکانیزه کردن مراکزدفن زباله و تفکیک زباله‌های تر و خشک از جمله آنها است.

آرامون گفت:  در برنامه ششم توسعه محورهایی چون جلوگیری از تخریب محیط زیست،  حفظ تنوع محیط زیستی و الایندگی هوا در حوزه پسماند مطرح است.

وی بیان کرد:  روزانه 2 هزار تن زباله در استان آذربایجان غربی تولید می شود که از این میزان 1500 تن در حوزه شهری و مابقی در بخش روستایی است.

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی اظهار کرد:  نه در بخش شهری و نه در بخش روستایی هیچ حرکتی به سمت جذب سرمایه گذار در بخش دفن زباله نشده  است.

وی ابراز کرد:  تهدید هوا و آب های زیر زمینی یکی از چالش های اساسی در حوزه مدیریت پسماند است.

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی اظهار کرد:  انتشار گاز های گلخانه های برخی از پسماند ها چون پلاستیک نشان می دهد که باید با دغدغه بیشتر به این مقوله ورود کرد.

وی تاکید کرد:  برای مدیریت پسماند در کشور باید به سمت جذب سرمایه گذار حرکت کرد و برای تحقق این مهم مشوق‌هایی را در نظر گرفت تا سرمایه‌گذاران برای انجام این کار ترغیب  شوند.

Print
359 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان